KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 5, 2008

BPR salahkan 'runner'

UTusan | Badan Pencegah Rasuah (BPR) akan memberi tumpuan kepada usaha membanteras kegiatan perantara di jabatan kerajaan kerana ia dikenal pasti menjadi punca gejala rasuah dalam sektor awam.

Ketua Pengarah BPR, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan berkata, pihaknya mengesan kegiatan perantara atau turut dikenali sebagai runner itu menimbulkan masalah birokrasi apabila sesuatu urusan tidak dijalankan mengikut saluran yang sah.

Menerusi operasi yang dijalankan ke atas Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer Sdn. Bhd., (Puspakom) sejak 26 Ogos lalu, seramai 21 perantara di seluruh negara ditahan BPR kerana kegiatan rasuah.

“Kegiatan runner ini yang menjahanamkan perkhidmatan awam dan kita tidak mahu sistem di negara kita dicemari rasuah... selanjutnya.

1 comments:

Unknown said...

Hmm kesian kat runner2 yg mencari rezeki kat situ selama ini kan? Itulah apa yang terjadi kepada negara kita yang sistem pentadbirannya masih kacau bilau dan masih banyak masalah birokrasi. Tapi semua orang cuma nak tutup mata mungkin takutkan duit yg tak dapat.. takutkan bos dan macam2 lagi... Hmm eloklah kita dapat berubah pemerintahan lepas ni dan kita bole ubah sikit demi sedikit kepincangan yang ada sekarang... InshaAllah...
http://vitamin-supplements-worlds.blogspot.com/

Posting terkini

Blog Archive