KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 26, 2008

Najib jadi PM? Hancussss ......

Rakyat tak boleh di permainkan. Kita bisa tahu samaada seseorang pemimpin itu berilmu atau tidak. Mufti perlis pernah sebut di dalam Astro Awana baru baru ini. Bimbang nya beliau bila ada pemimpin yang gila kuasa, tidak memikir kan tentang kemampuan seseorang pemimpin itu. Perbezaan antara pencetus idea dan menurut arahan.

Kalau Najib menjadi PM .... ehek ehek ehek .... ok alallahhhh ...
Memang ada yang menyokong dan sokongan terdiri dari dua punca. Pertama, dari mereka yang mahukan projek dan kedua dari mereka yang mahukan kebebasan sampai mati. Dan ada juga mereka yang menyokong tak tentu arah. Ikut pucut pimpinan katanya ... tapi akibatnya tak terpikir dek otak. Cam lalang lah tu.

Korang baca ucapan Anwar di Hongkong ... KLIK SINI

Agak agak ... mampukah Najib atau Pak lah untuk berbicara tentang ekonomi menyelitkan unsur sejarah, gurau kritis di dalam masa yang sama selain dari menjuihkan bibir yang ranum serta mekar ....wakakakakak.

Memang .... Mahathir antara pemimpin yang hebat. Itu tidak di nafikan, tapi selepas beliau .... BN memang mahukan beliau terus jadi lagenda dengan melantik tong kosong dan tunggul pohon cemara menjadi PM.

Ishhh klkkkkk ....kesiannya aku. Kalau korang pilih Najib jadi PM ... jangan salahkan aku. Aku nak bagi tau ..

6 comments:

Anonymous said...

kepala hotak hang, bodoh punya blog

bdkkl said...

ada yang marah tu ....

mozilla said...

cuba cucuk lagi wak,
ada yang melenting lagi.
Lagi tinggi, lagi bagus.

tak baik marah marah,
bulan posa.

No2Anwar said...

aku baca ucapan Anwar.
dia cakap macam keling putar.
nak tunjuk pandai, tapi isi kosong.
tujuan dia nak orang kagum.
ntah mana ghost-writer yg ajar Anwar
teori ekonomi usang.

Anwar pun tak paham apa yang dia baca.
janji syok sendiri.
macam 916.
Tunku Aziz, VP DAP kata itu kerja tak bermoral.

Anwar tak bermoral.
kaki auta .. saja nak rosak nama gomen Malaysia di mata dunia.
siapa yang rugi?
siapa yang untung?

Anwar kerja untuk sapa ...
kalau ekonomi Msia lingkup,
sapa yg untung ???

Anonymous said...

Kah kah kah ... ada yang marah lagi.

dasuki_tmc said...

Anwar tak bermoral.
kaki auta .. saja nak rosak nama gomen Malaysia di mata dunia.
siapa yang rugi?
siapa yang untung?

Anwar kerja untuk sapa ...
kalau ekonomi Msia lingkup,
sapa yg untung ???

September 26, 2008 7:07 PM
Anonymous Anonymous said...

Kah kah kah ... ada yang marah lagi.

September 26, 2008 8:05 PM


kalau marah tak tentu fasal dan fakta tak jelas memang sendiri lah yang nampak tak cerdik.
jangan bodoh sambong.
bodah tak dapat di ajar, cerdik tak boleh pakai.
menyusahkan. bukan untuk menyenangkan.

surah Al-Maidah, ayat 64.

وَقَالَتِ ٱلۡيَہُودُ يَدُ ٱللَّهِ مَغۡلُولَةٌ‌ۚ غُلَّتۡ أَيۡدِيہِمۡ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ‌ۘ بَلۡ يَدَاهُ مَبۡسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيۡفَ يَشَآءُ‌ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرً۬ا مِّنۡہُم مَّآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ مِن رَّبِّكَ طُغۡيَـٰنً۬ا وَكُفۡرً۬ا‌ۚ وَأَلۡقَيۡنَا بَيۡنَہُمُ ٱلۡعَدَٲوَةَ وَٱلۡبَغۡضَآءَ إِلَىٰ يَوۡمِ ٱلۡقِيَـٰمَةِ‌ۚ كُلَّمَآ أَوۡقَدُواْ نَارً۬ا لِّلۡحَرۡبِ أَطۡفَأَهَا ٱللَّهُ‌ۚ وَيَسۡعَوۡنَ فِى ٱلۡأَرۡضِ فَسَادً۬ا‌ۚ وَٱللَّهُ لَا يُحِبُّ ٱلۡمُفۡسِدِينَ (٦٤)

maksud ayat:
Dan orang-orang Yahudi itu berkata: "Tangan Allah terbelenggu (bakhil, kikir)", tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu, bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka (nikmat dan kurniaNya luas melimpah-limpah). Dia belanjakan (limpahkan) sebagaimana yang Dia kehendaki dan demi sesungguhnya, apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian di antara mereka hingga hari kiamat. Tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang yang melakukan kerosakan. / (64).

mengaji dulu baru tahu. itulah guna ilmu jika banyak, gunakan untuk kebaikan nescaya Allah beri keberkatan hidup. hidup jangan menyusahkan orang, OK!

selamat hari raya maaf zahir dan batin.

drp: cucu orang utan
sedih cucu orang utan tak dapat raya.......

Posting terkini

Blog Archive