KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 24, 2008

Kata Najib, Dunia tersilap tidak ikut Malaysia

Dunia tersilap tidak ikut Malaysia
Krisis kewangan global yang berlaku sekarang menunjukkan komuniti ekonomi dunia telah tersilap langkah kerana tidak menerima cadangan Malaysia sejak 10 tahun lalu untuk membuat pembaharuan kepada struktur sistem kewangan yang dikawal selia oleh Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) dan institusi-institusi Bretton Woods lain.

Bercakap kepada wartawan Malaysia selepas hari pertama sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) di sini semalam, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau memberitahu perbincangan para pemimpin APEC itu bahawa kawal selia sistem kewangan dunia kali ini, seperti juga yang diperlihatkan dalam krisis kewangan Asia 1997-1998, telah gagal mengesan “lebihan belanja yang keterlaluan dalam sistem kewangan antarabangsa.”

Katanya, hakikat bahawa kegawatan tersebut berulang lagi dalam skala dan impak yang lebih besar hingga mengakibatkan negara-negara dunia terjebak dalam kemelesetan menunjukkan “pemikiran lama IMF sudah tidak sah lagi.... more.
Betul .... dunia pun silap sebab tak der Pemimpin macam Najib ... wakakakakak
Apa lah pagi pagi dah ada lawak ni ... bukan Rancangan Lawak Nabil tengahari sikit ke?

3 comments:

Anonymous said...

Dunia silap kenapa ikut cara sistem kehakiman Malaysia.

Dunia silap kenapa urusan tender dan pembelian peralatan tentera tidak mengikut kaedah Malaysia.

Mungkin semasa Najib berucap tu beliau membayangkan yang mendengar ucapannya adalah spesies umno dari Pekan, Pahang...

chow shen wan said...

dunia akansilap jika mengikut M'sia

mountdweller said...

Oii...! kelakarnya...

Posting terkini

Blog Archive