KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 16, 2007

Penyebar khabar angin kata, PM "ayahanda" mereka

penarikbeca

Mesej SMS dan khabar-khabar angin menyatakan, silent majority mahu berhimpun untuk menyatakan sokongan kepada ayahanda utama dan kekanda mereka. Saya tidak tahu. Malah, perkataan silent majority itu pun saya dapat dari khabar-khabar angin yang disebarkan ketika minum-minum di restoran Mamak.

Saja gatal mulut. Saya tanya, siapa ayahanda utama? "PMlah!" jawab salah seorang pembawa khabar angin. Terkejut babun saya.

Saya bertanya lagi, siapa kekanda? "KJ," jawabnya.

Saya hanya laporkan apa yang saya dengar dan tak berani nak ulas. Takut nanti dituduh menyebarkan khabar angin. Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan dah bagi amaran dalam Utusan Malaysia, "Rusuhan kaum: ISA akan dikenakan terhadap penyebar khabar angin"

Dalam berita Malaysiakini bertajuk "Jangan terpengaruh khabar angin rusuhan di ibu negara esok, kata PM", Perdana Menteri menafikan khabar-khabar angin yang tersebar secara lisan dan melalui SMS bahawa akan berlaku rusuhan di ibu negara hari ini. Utusan Malaysia pula menyiarkan berita bertajuk "Hanya khabar angin - Tiada perhimpunan orang Melayu, India hari ini - PM"

Apa pun, saya sentiasa menyokong perhimpunan yang menuntut keadilan atau yang saya rasa jelas tujuannya. Tetapi, yang saya tak pasti boleh dapat pahala, kalau kena katuk pun mati katak ja, saya tak nak pi. Takut!

Sebut fasal silent majority, pergilah mengundi dalam posting Ahirudin Attan bertajuk "Silent Majority" Saya dah mengundi. Oleh kerana undi saya tidak rahsia, saya undi yang tulis "Who the hell are Damai Malaysia and why are they speaking on my behalf?"

No2umnO - Istilah "AYAHANDA" adalah istilah yang digunakan oleh PEKIDA.

Rujukan lain :
Pekida nafi kirim SMS dakwa Hindraf akan merusuh lagi

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive