KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 29, 2007

UCAPAN YANG BERSEMANGAT DARI NAJIB


Bila menonton berita TV3 'buletin utama', geli nya hati teman melihat Najib berucap di Keningau. Bukan main semangat, tapi tergagap gagap. Dah berkecimpung di dalam politik sejak berumur 23 tahun, cara bercakapnya masih lagi seperti bujang bawah umur.

Kalau hendak di bandingkan dengan penceramah parti pembangkang, bagai langit dan bumi. Kalau bukan kerana jasa bapanya, mungkin najib tidak mungkin mencecahkan kakinya sebagai ketua bahagian pun. Pada tahun 1987, kononnya Najib nak lumurkan keris dengan darah Cina, hari ini bercerita tentang perpaduan konon.

Mari kita baca apa yang dilapurkan oleh Bernama di dalam ucapannya di Keningau,

"Tapi kalau mereka buat huru-hara, kalau mereka buat angkara sehingga timbul konflik yang dahsyat dalam negara kita, kerajaan tidak akan teragak-agak bertindak terhadap sesiapa pun,"

"Yakinlah bahawa kerajaan BN di sini ialah untuk berkhidmat kepada rakyat. Kita di sini memegang amanah. Kita sanggup mengabdikan diri kita agar rakyat terbela dan negara kita maju dan berjaya,"

Katanya kerajaan berazam untuk mencapai matlamat kemiskinan sifar di Sabah menjelang 2010 dan akan terus berusaha memastikan peratus kemiskinan relatif yang dianggap masih tinggi di negeri itu terus dikurangkan.

Kalau dibaca di dalam berita, memang lah canggih, tapi kalau tonton di TV, alamak......tak senonoh langsung. Tapi memandangkan perhimpunan di adakan di dalam dewan yang tertutup, tepuk tangan yang 'berjadual' dari para hadiran seperti bunyi tidak kurang dari 300,000 orang. Bila TV fokuskan kepada penonton, baru tahu bahawa pantulan suara tepukan menjadikan jumlah bertepuk menjadi 50,000 kali ganda dari jumlah sebenar. Kesian lah sangat teman tengok kan dia.

Sayangnya kamera tidak menunjukkan kawasan luar dewan. Kalau ada mungkin akan kelihatan berderetan bas yang mengangkut pendengar dari kampung kampung berdekatan dengan habuan nasi lemak dan makan tengahari.

Siapa yang belum tengok tu, tak payah lah tengok sebab sedih. Silap silap meleleh air mata, terguling guling melihat pemimpin UMNO bercakap dengan manusia yang hampir kesemuanya kelihatan seperti 'ternganga-nganga' tak faham. Apa nak buat, hadirin yang datang pun sebab dapat habuan. Kalau tidak, duduk rumah lagi baik.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive