KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 15, 2008

Surat pelayar kepada MStar

RTM asyik tersilap memanjang?

mstar

ADA satu lagi yang ketara iaitu kesilapan yang paling terkini atau lebih afdal yang termutakhir iaitu dalam siri program terbaru RTM1 yang bertajuk ‘Skrip ke Skrin’ pada setiap Isnin jam 3:00 ptg dan kini baru masuk Episode ke 2, pada hari Isnin 14-01-08 lalu.

Mungkin para penonton yg buta kayu tak nampak atau simply tak perasan, bila tajuk asal semasa paparan pembukaan (introductory opening) terang-terang membentangkan akan tajuk ‘Skrip ke Skrin’ agak lebih besar dan jelas sekali akan tetapi pihak RTM sendiri dengan slot kecil akan diikuti memaparkan sama serentak dengan background berwarna merah akan judul atau tajuk yg menunjukkan Skrin ke Skrin??

Apa ni? Sampai tak faham apa yang dibuat ke? Buat kerja main hentam keromo saja ke? Apa sudah jadi? Dari Episode 1 hingga ke Episode 2 pun dok macam tu jugak? Tak ada siapa yang nak perbetul.

Kan tema atau isu yg diperkatakan dlm program tersebut adalah mengenai Skrip dimana beberapa siri peraduan antara karyawan penulisan skrip filem pendek sedang dilancarkan untuk memilih calun-calun terbaik dan seterusnya tokoh yg berjaya dlm hasil penulisan skrip menjadi pilihan terbaik menyusul diakhir rancangan nanti.

Apa sudah jadi? Saya perhatikan dari Episode 1 lagi. Masih tidak dibuat pembetulan hingga ke tamatnya program untuk episode 1 itu. Saya agak kemungkinan akan memperbetulkan di episode akan datang iaitu Episode 2 nanti. Haram tidak ada pembetulan langsung. Masih tidak berubah.

Mustahil semua dekat RTM buta kayu? Maknanya R T M boleh diterjemahkan sebagai “Rancangan Tersilap Memanjang” atau “Rangkaian Temberang Memanjang”. Kedua-duanya boleh diterima pakai.

SURATMAN

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive