KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 6, 2008

Bukan sahaja KPN, badan kehakiman juga dituduh dikuasai mafia

Abdul Halim Mohd Rashid
harakahdaily

SHAH ALAM, 6 Feb (Hrkh) - Bukan sahaja Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang dituduh menaungi kegiatan jenayah malah badan kehakiman negara ini juga dituduh telah dikuasai oleh gangster dan mafia.

Ketika diminta mengulas dakwaan Editor Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin yang mendakwa Musa menaungi dunia penjenayahan, Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu berkata, bukan sahaja pasukan polis, pejabat Peguam Negara dan Badan Pencegah rasuah (BPR) yang perlu dibersihkan dari gerombolan yang dituduh menaungi kegiatan jenayah malah badan kehakiman juga mesti dibersihkan.

"Keterangan adik (Datuk VK) Lingam kepada Suruhanjaya Diraja Siasatan Klip Video Lingam baru-baru ini menyebabkan badan kehakiman negara ini kian dituduh telah dikuasai oleh mafia," kata beliau ketika ditemui selepas kembali dari majlis ceramah PAS di Ipoh.

Keterangan adik Lingam itu, katanya lagi, seolah-olah memberitahu rakyat bahawa mereka hendaklah menghubungi Lingam atau Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun jika mereka menghadapi sebarang masalah dengan undang-undang.

"Rakyat semakin kuat menuduh badan kehakiman dikuasai mafia apabila adik Lingam memberitahu bahawa beliau pernah diberi amaran oleh abangnya supaya tidak memberi maklumat kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) dengan mengugut bahawa Vincent mempunyai kaitan dengan samseng,"
kata beliau lagi. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive