KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 2, 2008

ORANG MELAKA TIDAK MALU UNTUK BERMAKSIAT

‘Aku memang datang nak main’
Oleh Norfaisal Jahuri
hmetro.com.my

MELAKA: “Aku datang memang nak `main’,” kata seorang lelaki ketika ditahan pegawai penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) kerana disyaki berkhalwat dengan teman wanitanya, petang kelmarin.

Lelaki berusia 23 tahun itu bersikap biadab kerana marah dengan tindakan pegawai penguat kuasa terbabit.

Lelaki itu dan teman wanitanya berusia 21 tahun antara tiga pasangan yang ditahan serentak kira-kira jam 6.30 petang, di bilik berasingan di sebuah hotel murah, di Jalan Parameswara, Bandar Hilir, dekat sini.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani, berkata pasangan terbabit dipercayai baru masuk ke bilik yang disewa ketika operasi cegah maksiat berkenaan dijalankan pihaknya.

Katanya, dalam pemeriksaan itu, seorang pegawai mengetuk pintu itu dan didapati ia tidak berkunci dan pasangan terbabit memberikan kerjasama dengan membuka pintu.

Hasil pemeriksaan pegawai Jaim mendapati pasangan itu memakai berpakaian lengkap.

“Ketika ditanya apa yang dibuat berdua-duaan di dalam bilik itu, lelaki terbabit terus mengeluarkan kata-kata ‘pedas’ dan mengherdik pegawai penguat kuasa. Mungkin maksud dia berkata begitu kerana mereka ingin melakukan maksiat.


“Jelas tindakan lelaki itu, seolah-olah cuba mencabar pihak Jaim yang menjalankan tugas,” katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.

Rahimin berkata, pemeriksaan lanjut di bilik lain menemui pasangan warga emas dengan lelaki berusia 58 tahun dan 52 tahun.

Katanya, pemeriksaan mendapati kedua-dua mereka bukan muhrim, tetapi mereka sudah mendirikan rumah tangga dengan pasangan masing-masing.

“Pasangan berkenaan mengaku menyewa bilik berkenaan untuk tempoh beberapa jam bagi membolehkan mereka bertemu.

“Satu lagi pasangan yang ditahan dengan lelaki berusia 23 dan teman wanitanya berusia 21 tahun.

“Semua mereka didakwa mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka, 1991, kerana bersekedudukan dengan pasangan bukan muhrim.

“Jika sabitkesalahan boleh didenda maksimum RM3,000 atau penjara selama tiga bulan atau kedua-duanya sekali,” katanya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive