KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 7, 2008

PELAJAR, PENSYARAH, JGN PIJAK KEPALA SAYA - UGUT MUSTAPA

"Saya sentiasa mengamalkan dasar mesra pelajar dan pensyarah, tetapi saya tak mahu ada pelajar dan pensyarah pijak kepala saya. Kita hormat pelajar dan kita nak pelajar juga hormat pemimpin," katanya.

Warga universiti tak boleh ‘keras kepala’
bharian

KOTA BHARU: Kementerian Pengajian Tinggi mengingatkan lebih 300,000 penuntut dan 20,000 pensyarah di 20 universiti awam negara ini menjaga tingkah laku dan mengelak terbabit dalam unsur yang boleh menggugat keamanan negara.

Menterinya, Datuk Mustapa Mohamed, berkata sebagai warga universiti, mereka perlu memberi tumpuan meningkatkan kecemerlangan akademik dan sahsiah diri tanpa terpengaruh dengan dakyah pihak tertentu.

Beliau mengakui ada sebilangan kecil pelajar universiti mengamalkan sikap ‘keras kepala’ dan tidak berterima kasih kepada kerajaan yang banyak membantu memberi pendidikan sempurna demi masa depan mereka.

"Jumlah mereka terlalu kecil, hanya mewakili satu peratus daripada keseluruhan penuntut universiti yang menunjukkan komitmen terhadap pengajian dan menyokong dasar kerajaan ketika ini.

No2umnO - Menggelabah giler si Mustapa nihhh... Sempat lagi pergi berkempen dekat universiti. Takut dengan kesedaran pelajar pelajar sekarang. 90% sokong kerajaan? Peratus tu tunjuk jumlah kebodohan pelajar Malaysia. Membawa pengertian tak pandai berfikir kerana sokong kerajaan, tidak kreatif dan tidak berfikiran panjang. Angguk angguk, geleng geleng. Produk ampu BN. Pelajar Bodoh atau Mustapa yang bodoh? Cukup la topa woiii, kawe dok beraghi denge BN lagi.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive