KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 22, 2008

Suasana Di Kediaman MB Perak Kecoh: Ahli Umno Tak Puas Hati

OLEH: JOHARI JAAFAR

IPOH: 22 Feb. (hrkh) - Suasana di perkarangan kediaman Menteri Besar Perak kecoh malam tadi ekoran ahli-ahli Umno dan penyokong pemimpin Umno tertentu tidak puas hati dengan senarai calon-calon BN yang telah diumumkan oleh Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Perak, Datuk Tajul Rosli Ghazali.
Mereka telah bertindak menampal poster poster di pintu masuk kediaman rasmi MB Perak.

Mereka berhimpun di dalam dan di luar kediaman MB Perak tersebut sehingga larut malam dan mereka mendesak MB Perak mengubah beberapa senarai calon yang pada pendapat mereka tidak sesuai dan tidak mengikut kehendak ahli bawahan di bahagian tersebut.

Sehingga jam 9.00 pagi pagi kediaman rumah MB Perak menjadi perhatian. Kelihatan banyak kereta yang masuk ke perkarangan kediaman MB. Beberapa buah kereta polis juga kelihatan di kawasan perkarangan kediaman MB Perak tersewbut.

Seorang ahli Umno yang ditemui di luar kediaman tersebut dengan perasaan marah tidak bersetuju dengan calon BN untuk kerusi Tualang Sekah dalam Parlimen Kampar.

"Budak beringus hendak diletakkan menjadi calon, kenapa tidak dipilih orang yang telah lama berkhidmat dalam Umno bahagian, yang banyak berjasa" ujarnya.
Semalam Tajol Rosli telah mengumumkan senarai calon-calon Umno yang mewakili BN bertanding bagi 11 kerusi Parlimen dan 34 kerusi Dun.

Adun Tualang Sekah sebelum ini, Datuk Mohamed Radhi Manan menepati ramalan telah digurgurkan tetapi nama calon yang diumumkan untuk merebut kerusi itu tidak disenangi oleh banyak pihak terutama `musuh politik' Radhi Manan.

Nolee Ashilin Mohamed Radzi adalah anak kepada Datuk Radzi Manan, Sedangkan calon yang disebut-sebut untuk bertanding di kerusi itu Naib Ketua Umno bahagian tersebut, Yusof Alang Ahmad.

Penyokong-penyokong Yusof tidak berpuas hati dan mereka adalah antara yang berkumpul di perkarangan kediaman MB Perak.

"Kami akan desak MB supaya mengubah kembali calon Dun Tualang Sekah, kami tidak mahu budak yang beringus' dipilih sebagai calon," ujar seorang ahli Umno yang dipercayai penyokong kuat Yusof.

Sekumpulan ahli Umno bahagian Pasir Salah juga dilihat berada di kawasan tersebuit. Mereka memprotes nama calon yang telah diumumkan untuk kerusi Parlimen Pasir Salah.

Nama calon yang telah diumumkan itu ialah Datuk Tajudin Abdul Rahman yang sebelum ini menjadi DUN Kampung Gajah tetapi kali ini beliau disenaraikan sebagai calon untuk kerusi Parlimen Pasir Salak. Ahli Parlimen kawasan itu sebelum ini Tan Sri Ramli Ngah Talib telah digugurkan.

"Kami tidak suka Tajudin dicalonkan untuk kerusi Parlimen Pasir Salak," ujar seorang Umno yang ditemui di situ.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive