KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 22, 2008

UMNO KEDAH PULA BERPIKET 'HARAM'

Ahli Umno berpiket bantah calon di Kedah
Azamin Amin
harakahdaily.net

KUALA LUMPUR, 22 Feb (Hrkh) - Umno Kedah mendapat kejutan besar semalam apabila dilaporkan ribuan ahli Umno berpiket di Sik, sebagai protes pada calon Parlimen Dato' Othman Desa.

Bantahan juga ditujukan kepada calon Belantek, Tajuddin Abdullah kerana kedua-dua mereka didakwa bukan calonyang disetujui penyokong-penyokong Umno di sana.

Dari segi senarai calon Umno tidak berlaku berubahan besar kecuali memindahkan Menteri Penerangan, Dato' Seri Zainuddin Maidin dari Merbok ke Sungai Petani manakala Dato' Mukriz Mahathir yang disebut-sebut akan ke Langkawi diletakkan di Jerlun.

Dengan itu, penyandang Ahli Parlimen pulau itu, Dato' Abu Bakar Taib akan bertahan lagi untuk kali keempat, menurut laman web Agendadaily.com.

Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Dato' Johari Baharom yang menjadi fokus umum tidak berapa lama dahulu kerana tohmahan kononnya beliau menerima RM5 juta untuk melepaskan beberapa orang tahanan, dikekalkan di Parlimennya, Kubang Pasu.

Menurut laman web terbabit kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu pula, akan menjadi warisan keluarga kerana bekas Menteri Penerangan, Dato' Abdul Kadir Sheikh Fadzir akan diganti oleh adiknya sendiri iaitu Dato' Aziz.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive