KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 22, 2008

BERAPA BANYAK FATOFIT DAA?

Polis yakin fotofit baru bantu cari Sharlinie

PETALING JAYA 21 Feb. – Polis berharap dua fotofit baru suspek dalam kes culik Sharlinie Mohd. Nashar, 5, dapat membantu misi pencarian yang masuk hari ke-44 hari ini.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, pada masa ini kedua-dua fotofit itu masih belum membawa petunjuk baru.

Namun pihaknya, kata beliau, ia pasti berperanan dalam mempercepatkan misi mengesan suspek dan mengembalikan Sharlinie kepada keluarganya.

“Fotofit itu kita tidak siarkan atau edar kepada umum tetapi kita sedang berusaha keras mengenal pasti suspek berkaitan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Arjunaidi memberitahu, polis sebenarnya masih meneruskan usaha mencari Sharlinie tetapi kini menekankan tentang risikan.

Menurutnya, perubahan fokus dalam misi itu penting bagi memastikan operasi yang dijalankan lebih berkesan dan mampu memberi petunjuk.

“Polis kini memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan yang berpotensi menjadi tempat kanak-kanak tersebut disembunyikan,” ujarnya.

Sharlinie dilaporkan hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya, Sharliena, 8, dari padang permainan kira-kira 200 meter dari rumah mereka di Taman Medan, Petaling Jaya pada 9 Januari lalu.

Mengenai penerbitan sebuah buku bertajuk Di Mana Sharlinie?, Arjunaidi berkata, tindakan akan diambil jika terdapat maklumat salah di dalamnya mengenai kehilangan Sharlinie.

“Setakat ini, saya belum baca lagi buku itu tetapi bagi mereka yang ingin menerbitkan buku haruslah mengikut prosedur yang betul,” ujarnya.

Beliau sekali lagi mengulangi harapannya agar orang ramai yang mempunyai maklumat baru tentang kehilangan Sharlinie supaya menghubungi pihak polis.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive