KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 13, 2008

KENAPA KIT SIANG BODOH SANGAT ?



Radenjowo

Penyokong PAS di Rusila sanggup berdepan dengan apa jua ancaman. semuanya gara gara sering diserang dan sering berdepan dengan pelbagai ugutan dan ugutan oleh pihak berkuasa. Hanya mereka yang berada di Rusila tahu keadaan sebegini. Kalau apa apa berlaku, maka Rusila adalah tempat yang polis akan tuju. Tahun ini, bas di tahan disana. Maka terbit lah berita tentang keganasan pas di Terengganu seperti yang berlaku di Batu Buruk dahulu. Pokok pangkalnya isu sebegini sudah dirancang. Mudah melatah, mudah percaya berita maka terpengaruh dengan semua berita yang bukan tujuan untuk memberitahu tetapi untuk membakar api kebencian kepada PAS.

Kalau di fikir logik akal, rupa bangsa melayu jauh berbeza dengan pengundi hantu bangladesh, myanmar atau pun indonesia. Nampak sahaja lagak, kita tahu bangsa apa orang itu. Kalau mereka yang seperti Cina tetapi comot sedikit, itu Myanmar. Kalau muka seperti India tapi putih sikit dan lebih kurang campur kolot pakaiannya itu Bangladesh dan mereka yang seluar sampai ke paras pusat itu, mungkin Indonesia. Siapa yang tak kenal mereka. Lagak mereka tidak boleh disamakan dengan lagak bangsa Malaysia. Cuma yang kita takut kalau kalau yang berada di dalam bas itu terdiri dari pelajar yang belum cukup umur untuk mengudi.

Kalau mereka hendak pulang ke kampung, itu masalah diorang. Kerana UMNO memang sering murah hati kalau tiba musim pilihanraya. Tak semena mena. TApi ingat, kalau nak balik kampung FREE, tunggu musim pilihanraya. Kalau mahu duit minyak percuma, pergi ke pejabat daerah diorang akan bagi satu nama RM30.00. Strategi itu semua orang dah tahu. Wang habis ketika itu untuk berbuat baik, tapi bila bukan pilihanraya, nak minta duit....sorrry....kena isi borang, kena tanda tangan YB, sertakan slip gaji dan sebagainya. Letih kesana dan kemari, bantuan tak dapat. Orang kampung kecewa dan pulang ke rumah.

Kalau tandatangan YB pulak ada macam macam pattern. Ada yang sokong tapi tak bantu dan ada yang sokong mesti bantu. Kita ingat betul betul sokong, rupanya sekadar tanda tangan tapi jangan terkejut kalau tak dapat kerana ada nota di tepi tandatangan yang pastikan permohonan dapat atau tidak.

Berbalik tentang penahanan Bas di Rusila. Sejak awal, diberitahu bas bertolak jam berapa dan akan sampai jam berapa. Yang menarik lagi, pihak polis dan pihak pemandu bas sudah tahu kalau mahu cari pasal, lalu saja jalan di sana dan mereka akan dibaling sekurang kurangnya. Masih ada jalan lain, tapi memilih untuk menempuh penyokong PAS. Mereka masih lalu dan akibatnya, berita pun tersebar, gambar pun beredar. Pecah pintu, pecah kaca, pecah gelas dan semuanya pecah pecah belaka. Bila pelajar ditemubual maka pelajar pun menceritakan semua cerita suspen tentang keganasan penyokong pas. Dari dalam bas, remaja dan pelajar tu pun sibuk talipon mak bapak bagi tau mereka kena serang.

Kalau pelajar di dalam bas ada 40 orang, maka 80 orang ibu dan bapa akan tahu semua cerita. Kalau ada 10 bas yang digunakan, maka ada 800 orang ibu dan bapa akan tahu semua cerita dan seterusnya 800 bapa tadi akan cerita pulak pada beberapa kawan menjadikan jumlah semua akan berkali kali ganda. Itu lah tujuan sebenar BN untuk memprovokasi penduduk Kelantan dan TErengganu untuk menolak dan menyalahkan PAS.

Harapan mereka, pada saat akhir, undi akan lari pada BN dan juga berharap agar rakyat Kelantan dan Terengganu membuat pilihan yang menyongsang dari kehendak awal mereka.

Sungguh malang buat BN kerana rakyat semakin bijak untuk memilih. Bukan sayang pada PAS, tidak marah kepada penyokong PAS di Rusila tetapi mereka marah kepada UMNO dan BN kerana angkuh untuk menakluk Kelantan untuk tahun ini. Maka wartawan dan berita media arus perdana gagal memanafaat kan berita sensasi keganasan PAS untuk menukar suara hati rakyat.

Kini wartawan mendapat lagi bonus untuk dijadikan berita. Bila LIM KIT SIANG membantah perlantikan calun PAS menjadi Menteri BEsar Perak, wartawan cukup gembira. Berita ini mesti menjadi HIT untuk minggu ini kerana sekurang kurangnya membuktikan perbalahan antara parti Barisan Alternatif adalah nyata. Dollah dan rakan BN nya ketawa pecah perut. AKhirnya impian menjadi kenyataan. LIM KIT SIANG, pemimpin hati perkauman, keras kepala dan berhati batu itu masih seperti dulu dan cukup mudah dibodohkan dengan api perkauman. Tak payah di provok, Kit Siang berubah sikap. Dari berjuang untuk rakyat kepada perjuangan untuk perkauman dan untuk kuasa.

Kit Siang tak sedar bahawa orang kampung dan bandar di Perak bukan undi DAP. Rakyat semua sudah berubah kaedah mengundi. APA SAJA ASAL BUKAN BN. Itu lah yang menjadikan DAP, PAS dan KEADILAN memperolehi kejayaan. Jadi undi banyak pada parti yang banyak meletakkan calun bukan kayu ukur untuk membuktikan DAP sebagai parti favourite. Sultan tetap Sultan apa sahaja arahan kena ambil kira. Itu Kit Siang kena ingat !!!

Sejauh mana kita nak hidup bermuhibbah. Sejauh mana kita nak hidup bersama lain lain bangsa. Sebenarnya ini membuktikan ada kaum yang masih kuat perkaumannya. Melayu dan INdia sudah berubah. Tapi Cina bagaimana?

Raja Petra sanggup turun semata mata untuk bersama DAP memperjuangkan hak rakyat tetapi rupanya CIna kolot ni lain agendanya. Bangsa melayu dan India sanggup gonggong bendera DAP sedangkan aku tak nampak Cina angkat bendera PAS pun.

Kita tunggu hari ini, kalau Kit Siang masih degil dan keras hati, wak cadangkan agar kita turun padang sekali lagi. Penuhkan bandaraya Ipoh untuk tuntut agar Kit Siang dijatuhkan. Bukan soal kaum, tapi tentang pemimpin Gila Kuasa. Penuhkan semua bandar besar negeri KERAJAAN BA untuk BOIKOT. Biar Kit Siang tahu, hidungnya jangan nak mancung, pipi jangan cuba nak sorong sorong.

Demi pilihanraya dan kuasa rakyat, aku cuba lupakan soal bangsa. Tetapi Kit Siang kembali kan semangat untuk berkeras semula dengan satu bangsa ni. Aku benci perkauman dan kalau ada pemimpin yang masih berkeras untuk perjuangkan bangsanya semata mata, aku akan turun dan balasah mamat ni secukup cukupnya.

Suara rakyat, suara keramat. Ingat tu Kit Siang !!!

4 comments:

Anonymous said...

ALLAHUAKBAR..Kit Siang starts the fire, we make it flammable..

Anonymous said...

It's wrong to say Lim Kit Siang being racist. If that is true he wouldn't even have agreed for PKR candidate to become MB. I think he doesn't trust PAS so nuch because of different ideology. However since we rakyat as voters of all races willing to give PAS a chance to prove their nobility we only request Lim to heed to our wishes.
So ALLAHUAKBAR's statement must be avoided especially when the Perak DAP which has 18 seats willing cooperate. Respect their unselfish decision.

Anonymous said...

ALLAHUAKBAR!!!
soalnya "Siapa di belakang Kt Siang"?
adakah Kit Siang akan sertai BN?, politik apa pun boleh jadi...siapa,apa,mengapa, bagaimana?, itulah katakunci politik

Anonymous said...

Bila ditanyakan saya berbangsa apa, saya berbangsa Malaysia bukannya Cina. Malaysia bumi tanah tumpah darahku. Apa yang dibuat oleh Lim Kit Siang yang bodoh itu tidak dapat dimaafkan. The best way is to cast him out. Pertama kali didalam sejarah Malaysia, masyarakat majmuk malaysia bersatu padu sebagai masyarakat Malaysia. Malayu India dan Cina bergabung bahu membentuk masa depan yang lebih cerah untuk generasi hadapan kita. Saya berketurunan Cina dan berasa perbuatan Lim Kit Siang ini bodoh, bodoh bodoh...

Tak kira Melayu India Cina, asalkan dia MB yang baik dan berkhidmat demi rakyat, saya sokong dia. Use your brains next time Lim Kit Siang

Jonathan Low

Posting terkini

Blog Archive