KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 14, 2008

PERINGATAN: PERHIMPUNAN HARAM SALAH DISISI UNDANG UNDANG

UMNO BUAT PERHIMPUNAN HARAM DI KOMTAR

500 anggota UMNO dikatakan membuat perhimpunan HARAM di KOMTAR tengahari ini selepas waktu sembahyang Jumaat. Mereka melaungkan slogan, "Jangan sisihkan melayu dan 'jangan hapuskan DEB'.

Selepas diarahkan pihak polis, kira kira 15 minit selepas itu, perhimpunan itu bersurai. Tiada kejadian yang tidak diingin berlaku.

Perhimpunan itu dianjurkan oleh setiauasaha UMNO Pulau Pinang, Azhari Ibrahim memprotes tindakan Menteri Besar Lim Guan Eng yang telah membuat keputusan menghapuskan polisi Dasar Ekonomi Baru.

Awal hari ini, Ketua Polis Negara, Musa Hassan telah memberi amaran bahawa perhimpunan yang diadakan di Komtar itu adalah perhimunan haram. Tangkapan boleh dilakukan kepada mereka yang menurut serta.

Walau bagaimana pun, tiada tangkapan di lakukan.

Lapuran dari No2umnO - Wak sempat menemubual seorang peniaga berbangsa melayu menerusi talipon dan mereka mengatakan bahawa PERHIMPUNAN TERSEBUT adalah PERHIMPUNAN HARAM. Bukan budaya kita dan perhimpunan seumpama ini boleh merosakkan hubungan baik antara kaum dan mengganggu peniaga yang ingin berniaga. Rakyat juga ketakutan dengan bentuk budaya seperti ini dan diharap lain kali, UMNO boleh mengadakan perhimpunan selepas mendapatkan permit yang halal. Selain dari itu, pelancung juga tidak gemar dan bimbang dengan keadaan ini sebegini.

Oleh itu wak bagi pihak No2umnO ingin memberikan nasihat kepada Pemuda dan anggota UMNO agar mematuhi undang undang demi kesejahteraan rakyat Malaysia. BUKAN BUDAYA KITA !!! Perhimpunan adalah haram dan kalau tak caya tanpa Dollah BAdawi, Zam dan Musa Hassan. Tak lupa juga kepada NAzri Aziz.

2 comments:

rasta_nails said...

Salam..
Nasib baik mamu zam tak dak!!!
kalo x, susah die nak menjawab dengan al-jazeera lagi...
"This oppositon...u support opposition"..
hahaha..
INI BUKAN BUDAYA KITA!!!

Anonymous said...

zam maiden "police dont fire people "
wakakaa

Posting terkini

Blog Archive