KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 25, 2008

Isteri Khir Toyo cuba larikan RM9.9 juta

Roslansms - (...)Baru-baru ini saya berkesempatan berbincang dengan seorang pegawai kanan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS). Beliau merayu agar kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor segera masuk dan memulihkan PKNS yang kaya tetapi penuh dengan masalah. Salah satu yang didedahkan kepada saya adalah betapa penyalahgunaan harta PKNS bukan hanya melibatkan pihak-pihak tertentu yang berkuasa malah isteri MB (kini Ketua Pembangkang) pun boleh arah PKNS menyalurkan bantuan kepada badan-bdana di bawah pimpinan beliau.

Dan ahri ini akhbar THE SUN mendedahkan di muka hadapannya:

RM10m gone in three days
Nampaknya Ketua Pembangkang DUN Selangor yang baru, bukan hanya akan sibuk dalam dewan nanti mempertahankan rekod kerajaan negerinya yang lalu malah hal ehwal dan nasib isterinya pun nanti terpaksa beliau pikul bersama.


Tanam jangan tak tanam Datin!!
Laporan akhbar tersebut berkenaan BALKIS atau Badan Kebajikan Isteri-isteri wakil-wakil rakyat Selangor. Khabarnya tiga hari selepas kerajaan BN Selangor jatuh kecundang iaitu pada 11 Mac, badan ini yang dipengerusikan isteri MB (bekas MB pada 11 Mac itu) Datin Seri Zaharah Kechik telah memanggil satu mesyuarat agung luarbiasa (EGM). Mesyuarat tersebut meluluskan untuk membubarkan BALKIS dan menutup akaun banknya. Berikutan itu keesokkan harinya melalui keputusan EGM tersebut akaun bank BALKIS telah ditutup dengan baki dalam akaunnya iaitu RM9.9 juta dipindahkan ke akaun badan lain iaitu BAKTI badan yang sama tetapi untuk isteri-isteri Menteri, iaitu badan bersekutu bagi BALKIS. more...

3 comments:

rasaBijak said...

TOYOls are going down...
permanently..

Anonymous said...

semalam kat TV3 nampak khir toyo potong rambut fesyen Mawi...hahahaha

RAJAJebah said...

aku taknak hina laa,..
tapi ade banyakkah TOYOL didalam
kerajaan Selangor Terdahulu? kalau ade sape tuanya,..

Posting terkini

Blog Archive