KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 19, 2008

NGO JANGAN MENYIBUK LA ....

Lantikan PBT berat sebelah

PULAU PINANG 18 April - Gabungan Pemilihan Kerajaan Tempatan (GPKT) yang mewakili beberapa buah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini mempersoalkan pelantikan anggota Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) yang didakwa sebagai berat sebelah.

Jurucakap GPKT, Ong Boon Keong berkata, ini kerana pihaknya mendapati kebanyakan daripada Ahli Majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) tersebut dipilih di kalangan ahli parti DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas sahaja.

Katanya, walaupun pilihan raya untuk memilih anggota-anggota PBT masih belum dapat dilaksanakan lagi namun kerajaan negeri sebenarnya masih boleh menjalankan sistem pemilihan secara terbuka kerana ia lebih telus dan adil kepada semua orang.

''Ketidakseimbangan dalam pemilihan kali ini jelas apabila hanya tiga orang wakil wanita dipilih sebagai Ahli Majlis walaupun sebelum ini telah dipersetujui bahawa pelantikan kaum wanita adalah sebanyak satu pertiga daripada 24 orang.

''Ahli-ahli daripada persatuan dan penjaja juga tidak dilantik sebagai Ahli Majlis, semua pelantikan ini sekadar janji-janji kosong sahaja," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - Utusanloya
No2umnO - Apa punya bodoh punye berita ni? Kalau dengan BN dulu, sorry la. Semua orang dia. Masa tu NGO tak bising. Mulut keja jahit. Sekarang dah bagi tapi NGO pun tak puas. Ini NGO atau adanya mangkuk menyorok di belakang NGO? Siapa mangkuk tu? U(MANGKUK)NO. Jangan cuba nak bodohkan rakyat bro.....Orang dah tak layan. Yang kecoh selalunya NGO arus biru. So...orang lain nak buat kerja. NGO pergi main jauh jauh. MPPP dan MPSP....jangan layan gangguan nyamuk hutan ni, korang pegi buat kerja. Buat bodoh je.

Berita lain:
Isu tanah: Lim Guan Eng beri Rashid peluang buat penjelasan
Kemelut YDP Maipp dijangka selesai tidak lama lagi

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive