KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 27, 2008

BATALKAN ISKANDAR MALAYSIA (WPI)?

puteramalaysia - [...] Majoriti komen berkaitan kehilangan kedaulatan Malaysia ke atas Pulau Batu Putih yang dikirimkan ke blog kudakepang sejak Jumaat 23 Mei 2008, mendesak pemerintah kita mengkaji semula Iskandar Malaysia supaya projek mega itu dibatalkan buat selama-lamanya.

Iskandar Malaysia diumumkan kewujudannya oleh Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, di Johor Bahru, Johor, pada 30 Julai 2006.

Pada mulanya, projek mega ini hanya seluas 1,970 kilometer persegi dan dikenali sebagai Pembangunan Wilayah Selatan Johor (SJER). Kemudiannya, ia dikenali sebagai Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI), merangkumi kawasan seluas 2,217 kilometer persegi - tiga kali ganda saiz Singapura atau 48 kali ganda keluasan Putrajaya. Selepas PRU12, projek ini dikenali sebagai Iskandar Malaysia... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

wak, sebelumnya SJER, seterusnya WPI selepas PRU12 Iskandar Malaysia. Iskandar ke Israel? cakap biar terang....

adakah ianya berkisar dengan isu kehilangan tanah sekangkang KJ di Pedra Branca, atau kisah perselingkuhan seseorang di SingaPORK, selepas PRU12 yang dimuatkan dalam KUDA-KENGKANG ..OPPS kuda-kepang, kisah cucu Kuan Yew.

peribahasa mengatakan 'seperti Belanda minta tanah' sekarang di zaman GPS dan navigator ditelapak tangan melalui N95 Nokia dll, peribahasa patut ditukar kepada 'seperti singapork minta negeri'...majulah singapura dengan semangat yang baru, marilah kita bersatu dalam wilayah yang baru....

Posting terkini

Blog Archive