KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

Gerakan Melaka Bubar !!!

diberitahu oleh: abanglong

sinarharian - Kemelut Parti Gerakan Rakyat Malaysia (PGRM) Melaka membawa kepada peletakan jawatan 12 pengerusi cawangan, sekali gus membubarkannya manakala 1,342 ahlinya bertindak keluar parti tersebut berkuat kuasa serta-merta semalam.

Dua Gerakan peringkat bahagian iaitu Bukit Katil dan Tangga Batu turut dibubarkan.

Sebahagian ahli dan pengerusi cawangan berhimpun di sebuah restoran di Malim Jaya semalam telah mengumpulkan kad ahli untuk dipulangkan dan menandatangani borang keluar parti sebagai tanda memprotes kepimpinan atasan yang didakwa sudah melampaui batas menyebabkan mereka tawar hati untuk terus berada dalam parti berbilang bangsa itu.

Surat peletakan jawatan semua pengerusi dan ahli terbabit akan dihantar ke Gerakan Pusat hari ini.

Dua belas pengerusi cawangan terbabit ialah Wan Cho Yow (Malim Jaya), Yang Lang Yow (Pengkalan Rama Pantai), Lim Saw Lim (Sungai Baru Tengah), Leng Chee Seng (Sungai Udang Barat), Yang Chew Kwang (Pekan Masjid Tanah), Ng Man Cheng (Bukit Paitu), Ng Tee (Tangga Batu), Tan Koy Yoon (Paya Rumput), Chang Yong Choo (Pulau Sebang), Tai Hoe Swan (Peringgit Jaya), Khoo Kin (Bertam) dan Wong Foh Lim (Krubong).

Bagaimanapun, Pengerusi Cawangan Krubong dan Bertam hanya meletakan jawatan sebagai pengerusi dan tidak bercadang untuk meninggalkan parti tersebut.

Bekas Pengerusi Gerakan Melaka, Yong Lang Yow, yang juga Pengerusi Cawangan Pengkalan Rama, mendesak supaya Pemangku Pengerusi Gerakan negeri sedia ada, Ng Lip Yong, berundur dan memulangkan semula jawatan tersebut kepada beliau yang dilantik menerusi pemilihan sebelum ini. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive