KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

Kes Tingkayu, Bukti Kebodohan Polis

malaysiatoday - [...]"Sayalah orang yang memberi nasihat kepada Pekebun Kecil untuk bertindak dan bukannya takut kepada polis. Masa untuk orang awam hormat dan takut kepada polis telah berakhir. Jika CP ingin menangkap dalang pekebun kecil, tangkap dan dakwalah saya," ujar Hassnar yang mencabar PDRM menangkap beliau.

Cabaran berkenaan berpunca daripada tindakan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Noor Rashid Ibrahim telah memberi amaran yang keras kepada semua pihak agar jangan mencampuri urusan tanah di Tingkayu sehingga sanggup menuduh beberapa individu dan pertubuhan bukan kerajaan mendalangi para pekebun kecil dengan memberi nasihat yang salah dan menghasut pekebun kecil melanggar undang-undang.

Kata Hassnar, melatahnya seorang Pesuruhjaya Polis Sabah tetapi masih berpangkat DCP, menunjukkan betapa tidak profesionalnya polis Sabah sejak mantan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Ramli Yusof terlibat dengan Skandal Tanah di Tanjung Labian, Lahad Datu yang kini masih dalam perbicaraan.

Menurutnya lagi, betapa sukarnya seorang Pesuruhjaya Polis Sabah memahami apakah itu Injunksi Mahkamah sehingga mudah dipengaruhi oleh Pengerusi SKPTTB, Hajjah Alinah Usman Suing dengan memutar belit fakta bahawa Mahkamah Tinggi Tawau telah memberikan hak tanah seluas 4,000 ekar kepada SKPTTB, membuktikan Noor Rashid adalah seorang peniaga polis ataupun polis yang berniaga dan bukannya layak menjadi Pesuruhjaya Polis Sabah.

"Keputusan rayuan Perbicaraan Tanah di Mahkamah 2006 antara Yadum Atihal dengan Timbalan Pengarah Jabatan Tanah dan Ukur yang digunapakai oleh Hajjah Alinah untuk mempengaruhi Noor Rashid bahawa tanah tersebut milik SKTPPB adalah tidak sah dan tidak berkuatkuasa kerana tidak langsung merujuk kepada SKTPPB" ujar Hassnar yang mengibaratkan kesalahan trafik diguna pakai dalam kes dadah.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive