KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

Menteri tidak mahu potong Elaun

Kerajaan hanya pandai menyusahkan rakyat. Tak mahu susah langsung. Sikit sikit ... rakyat yang kena.

Menteri mesti berkorban, bukan rakyat!
Saya ingin mengulas kenyataan menteri perdagangan dalam negeri dan hal-ehwal pengguna yang mempertahankan tindakan kabinet menaikkan harga petrol dan diesel di sebuah stesen televisyen kelmarin.

Antaranya, Datuk Shahrir Samad yang menyatakan “rakyat tidak akan terbeban dengan kenaikan harga minyak” kerana kerajaan membekalkan subsidi....Buletinonline
Minyak free, semua free. Suruh potong elaun sikit pun tak mau... macam macam alasan la pulak,
Potong elaun menteri tidak rasional
Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad menyifatkan cadangan untuk memotong elaun yang dinikmati oleh menteri adalah tidak rasional.

Sepatutnya, kata beliau, cadangan untuk menjimatkan wang kerajaan perlu difokuskan kepada aspek rasional dan bukan disebabkan oleh perasaan marah kepada menteri.

''Kalau potong elaun menteri-menteri, tidak sampai RM1 bilion pun. Kalau elaun menteri sampai berbilion, saya rasa ada kesan.

''Jangan buat sesuatu kerana kita marah. Kita fokus pada yang rasional. Kalau buat cadangan yang rasional pun, baru ada kesannya tapi bukan sebab rasa geram dengan menteri," katanya ketika ditemui di sini hari ini. - Utusmeloya
Aduhai rakyat ... tengok lah cengkadak menteri kita. Susah tak mau susah, senang sendiri sendiri. Buat rancangan tak pikir rakyat. Shahrir ni masa belum menteri punya la ok. Tapi bila dah jadi menteri, tak der kurangnya dengan menteri yang lain. Pooorahhhh .... cakap tak serupa bikin.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive