KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

Pemerintahan 100 hari: Beza PR dan BN terlalu jauh

harakahdaily - [...] BN ujarnya, terus memperkenalkan sikap penindasan manakala PR lebih cenderung membantu meringankan masalah yang dihadapi rakyat.

Beliau ketika berceramah di Dewan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Butterowrth semalam menegaskan, walaupun rakyat memberi isyarat kepada BN agar lebih berhati-hati memimpin negara namun kemenangan yang dikecapi tidak langsung mengambarkan mereka akan berubah.

Sebaliknya, terus menghukum rakyat yang memberi ruang kepada kepimpinan pembangkang untuk ke parlimen sekaligus menghalang usaha BN memperolehi kemenangan dua pertiga.

"Jurang antara pemerintahan BN dan PR jelas sekali berbeza. BN mengekalkan dasar penindasan manakala PR cuba memberikan perkhidmatan terbaik dengan menengahkan konsep kesederhanaan kepada rakyat, " jelasnya.

Tambahnya, sejak bulan pertama kemenangan BN mereka asyik bercakaran sesama sendiri tanpa memikirkan penyelesaian berbagai gejala kemungkaran.

Bulan kedua isu beras melanda negara sehingga kepimpinan BN menyeru rakyat makan ubi kayu atau kentang bagi mengantikan beras yang semakin kurang.

Bulan ketiga pula berlaku kenaikan harga barang dan terbaru minyak yang mana menerima kenaikan sehingga 78 sen bagi petrol dan RM1.00 bagi diesel iaitu kenaikan paling tinggi dalam sejarah Malaysia.

"Kerajaan BN serba salah untuk berhadapan dengan rakyat. Lain yang tertera dalam manifesto lain pula yang menjadi amalan, " tegas beliau.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive