KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 10, 2008

Kerajaan UMNO/BN ‘Makan Habis’ Hutan Simpan

buletinonline - [...] Hanya negeri Pahang diantara 11 negeri di Semenanjung yang menambah hutan simpan, manakala Perlis dan Wilayah persekutuan tidak bertambah ataupun berkurang.

Pengarah Perhutan Negeri Sembilan, Ahmad Zainal berkata pengeluaran kayu balak besar-besaran itu dibuat oleh kerajaan yang lalu.

Beliau berkata pihak negeri telah menandakan kawasan yang akan di gazetkan semula, namun beliau tidak mengemukakan saiz penggazetan semula itu.

Beliau juga berkata anggapan sesetengah pihak bahawa adalah mustahil untuk meningkatkan hutan simpan memandangkan jumlah hutan yang berkurang adalah anggapan yang salah.

The image “http://buletinonline.net/images/pas/balakharam1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.”Sessebuah negeri boleh menanam semula hutan dan digazetkan semula, program penghutanan semula juga boleh dibuat,’ kata beliau.

Sehubungan dengan itu kerajaan Terengganu di minta mendedahkan hasil penyiasatan terhadap kes pembalakan haram di hutan simpan Bukit Bauk, Dungun.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sura, Ustaz Wan Hassan Ramli berkata, sehingga kini sudah empat bulan berlalu namun tidak ada sebarang kenyataan samada dari Jabatan Perhutan Ngeri atau pun dari Exco yang berkenaan.

Menurut beliau pada 23 Jan lalu, media melaporkan Jabatan Hutan Terengganu sedang menyiasat satu laporan berhubung kegiatan pembalakan haram yang didakwa berlaku di luar kawasan yang dibenarkan.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive