KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 10, 2008

Negara bertambah kaya, kenapa rakyat makin terbeban

harakahdaily - [...] "Sebab apa kita nak naik. Naik sepuluh dolar satu tong pendapatan negara meningkat 10 bilion ringgit bukan kita lagi miskin kita lagi kaya.

"Kita jual lebih banyak naik harga pendapatan bertambah. Kita jual barang keluaran negara kita kita jual durian contohnya. Bukan setakat kita eksport durian harga jadi 100 peratus dahulu RM5 sebiji naik RM10 sebiji pendapatan kita bertambah.

"Sudah pendapatan bertambah bagi negara bukan rakyat yang jual negara yang jual pendapatan dia meningkat sebaliknya rakyat kena beban. Ini dia pemikiran politik pemimpin Umno sekarang.

"Sebab itu lagi cepat kita turunkan Umno lagi selamatkan rakyat dalam negara kita,jelasnya ketika berceramah di Taman Keramat Au2 di sini, baru-baru ini. Hadir sama Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim; Ahli Parlimen Gombak, Azmin Ali; Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Klang, Dr Shaari Sungip.

Anwar menyifatkan kenaikan harga minyak Malaysia merupakan satu kejutan besar kerana tidak ada negara yang berani menaikkan harga minyak sehingga 78 peratus, malah Malaysia adalah negara pengeluar minyak.

"Kita bukan Indonesia, Singapura atau India. Kita negara pengeluar minyak. Saya baru balik dari Filipina melawat Aquino sakit kerana barah. Semua kawan kita pun terkejut kenapa Malaysia terikut dalam masalah harga minyak kerana dia negara pengeluar minyak," kata Anwar. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive