KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 6, 2008

Mahathir & Hassan Marican Memberi Kenyataan Yg Mengelirukan!

 tranungkite -

Tun Mahathir berkata sejak tiga tahun lalu minyak mentah dijual pada kadar USD30 satu tong dan hari ini ianya USD130 – kenaikan sebanyak USD100 Beliau turut menegaskan hampir tiada peningkatan di dalam kos pengeluaran oleh itu lebihan USD100 boleh dianggap untung bersih.

Dengan itu kerajaan dilimpahi dengan duit RM 70 bilion!

Manakala Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas, Tan Sri Mohd. Hassan Marican berkata sejak tiga tahun lalu, kos Petronas meningkat lebih 200 peratus! Kedua-dua tokoh penting ini berkatakan sesuatu yang sudah berlalu tiga tahun lalu tetapi memberikan fakta nombor yang seakan-akan berlawanan! Menarik bukan jika memikirkan fakta-fakta tersebut adalah melibatkan wang berbilion ringgit milik khazanah Malaysia!

Di mana reaksi pemimpin UMNO yang relevan? Hanya Mukhriz yang berani mengatakan tindakan Pak Lah tersebut adalah tidak bijak. Demikianlah yang berlaku apabila BN hanya seolah-olah diperintah oleh seorang yang berkuasa penuh. Manakan tidak, jika Datuk Shahrir Samad mengatakan harga petrol mungkin akan dinaikkan pada Ogos, tetapi tidak semena-mena Pak Lah esoknya mengumumkan kenaikkan serta-merta dengan menyatakan kabinet bersetuju. Memang benar tindakan kerajaan ada hikmahnya, tetapi bagaimana dengan tuntutan rakyat dan pemimpin besar seperti Tun Dr Mahathir yang mengatakan kerajaan mampu memberi subsidi lagi? ... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

dah baca apa yang Tun tulis dalam blog www.chedet.com ?

terang dan jelas penipuan pak lah terhadap rakyat. satu tangan tunjuk ke depan, satu lagi tangan raba michelle yeoh. hari ni kata itu, esok kata ini, lusa dia buat tak taw jer. nasib rakyat dia jadikan permainan politik.

itulah menteri perdana kita, lain cakap lain bikin. lagi teruk, dia sanggup upah zaid ibrahim yg kaki arak sebagai menteri kehakiman sebuah negara islam.

sekarang ni semua pmimpin islam trmasuk PAS lebih simpatetik trhadap orng kafir ketimbang nasib org islam. DAP.PKR.PAS semua sokong pak lah, karpal yg brutal pun bekenan kat pak lah.

patutlah, baru2 ni driving kat KL aku nampak bakul berisi kepala babi atas motosikal di usung untuk jualan. satu indikasi bahwa PKR menang politik tapi kalah moral dlm pru12 ...

Posting terkini

Blog Archive