KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 7, 2008

BN Mesti Bersedia Untuk Turun!

anwaribrahimblog

Tarikh 6 Julai 2008, Stadium Kelana Jaya menjadi saksi kepada ribuan rakyat yang berkumpul untuk menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap kerajaan BN. Lautan warna merah kelihatan membanjiri stadium. Warna merah warna rasmi bagi Protes dan Geramm ternyata berkesan dalam menyumbang saham kepada suasana ‘geramm’ terhadap sikap kerajaan yang seperti tidak peduli dengan kesusahan yang dialami rakyat.

Kehadiran pimpinan Pakatan Rakyat (PR) ke perhimpunan ini merupakan satu isyarat kepada BN bahawa detik dan masa mereka di Putrajaya sudah hampir tamat.

Rakyat mahukan perubahan yang sebenar. Mereka muak dengan program perubahan kosmetik yang dikepalai PM Abdullah dan TPM Najib Razak. Ketidakcekapan mereka di dalam mengurus ekonomi negara terbukti apabila gagal untuk memastikan harga minyak berada di paras harga yang tidak membebankan rakyat.

Pada masa yang sama ahli keluarga dan kroni-kroni mereka semakin rakus merompak khazanah kekayaan negara. Melihat rakyat semakin hari semakin tidak yakin dengan pimpinan BN, pemuka politik UMNO telah bertindak di luar batas kemanusiaan sehinggakan sanggup menggunakan taktik politik fitnah serta pembunuhan karakter.

Politik yang tidak memperdulikan negara dan nasib rakyat seperti inilah sebenarnya politik kotor!

ANWAR IBRAHIM

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive