KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 25, 2008

Hari Penamaan Calon 04.09.08

kerajaanrakyat | Datuk Seri Abdullah Badawi yang terkenal dengan berbagai kejutan sekali lagi memecahkan rekod terkejutnya dengan mengadakan dua pilihanraya umum dalam tahun yang sama setelah dia berjaya menyakinkan jemaah menterinya.
Hari ini 25hb July 2008. Pada 01.09.08 Parlimen akan dibubarkan untuk memberi laluan kepada pilihanraya umum ke-13.

Tarikh 04.09.08 adalah hari penamaan calon dan pada 13.09.2008 adalah hari pembuangan undi.

Pilihanraya umum ini terpaksa diadakan oleh Barisan Nasional demi menyelamatkan pengkhianat, pencuri, perompak, penyamun dan kaki bodek yang berada dalam umno daripada kehilangan kuasa.

Kebimbangan kehilangan kuasa ini membuak-buak apabila Bahagian Risikan Politik UMNO mengesahkan bahawa plan induk Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama Pakatan Rakyat untuk mengambil alih pentadbiran Kerajaan Pusat pada 16 September 2008 telah dirancang rapi dan akan benar-benar berlaku.

Andainya ke bawah DYMM SP Baginda Yang Dipertuan Agong memberi perkenan untuk parlimen dibubarkan. Apakah agaknya keputusan pilihanraya itu nanti?.

Apakah mungkin BN akan mendapat semula 2/3 majoriti di Parlimen? Apakah Samyvellu, Khir Toyo, Shahrizat Jalil akan kembali menjadi menteri selepas itu?. Mungkinkah Ezam Mohd Nor setelah melalak ke sana ke sini akan diangkat menjadi Menteri Hal ehwal Korupsi yang bertanggungjawab mengusung enam kotak taik?. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive