KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 10, 2008

UMNO U.K. MENYUSAHKAN PELAJAR

penpasksgb.blogspot
Oleh : Muramatsu United Kingdom

UMNO New Castle Upon Tyne menyusahkan. Di sini dua kumpulan pelajar UMNO berbalah. Budaya UMNO di Malaysia di bawa ke dalam masyarakat pelajar di New Castle di sini.

Ada pelajar menyebut, di mana pun, kalau ada pelajar yang sangat UMNOnya, di situ akan ada masalah perhubungan sesama pelajar.

Masing-masing menonjolkan diri untuk menjadi pemimpin UMNO di atas nama cawangan-cawangan di UK ini.

Yang mengecewakan, UMNO di Malaysia melarang pelajar berpolitik, tetapi hakikatnya, di luar Negara merekalah hebat membawa pelajar berpolitik.

Lebih dari itu, pelajar ditaja tambang pergi balik ke Malaysia untuk hadir ke mesyuarat agong UMNO. Ini bukan perkara baru.

Lagi mengecewakan bila Menteri sendiri baru-baru ini datang bercuti, dalam masa yang sama menggunakan masa cuti tersebut untuk bertemu muka dengan pelajar-pelajar.

Puak yang kalah di New Castle telah mengemukakan bantahan kepada Menteri akan kekalahan mereka.

Kenapa perkara ini berlaku?. Lekeh benar kerana seorang menteri boleh melayan perkara yang amat tidak berpatutan seperti ini. Dalam masa yang sama, dialog diadakan kononnya untuk mendengar permasalah pelajar.

Walhal, pertemuan berkenaan adalah tidak rasmi. Bagaimanakah perkara yang diaju hendak di bawa ke atas untuk diambil tindakan jika ia tidak bersifat formal dan rasmi?

Seperti biasa, pelajar UMNO sebuk menyediakan persiapan lawatan Menteri. Mereka tidak sedar dan tak faham samada lawatan rasmi atau sebaliknya.

Elok masyarakat di Malaysia tahu, Menteri Pengajian Tinggi merayu kepada pengurusan universiti Cambridge supaya mengambil Amalina Che Bakri sebagai pelajar mereka.
Tetapi pihak universiti menolak rayuan tersebut.

Tentu semua masih ingat, Amalina Che Bakri ialah pelajar contoh yang ditaja dan diwar-war kuat oleh UMNO kerana keputusan SPM 17A dulu.

Bahkan Amalina pernah menjadi “bahan” UMNO untuk mempertahankan kedurjanaan mereka dalam sistem pelajaran.

Kenapa dia gagal ke universiti berkenaan?. Sebabnya beliau gagal dalam “attitude test”.

Setakat ini sudah dua pelajar ( anak perkahwinan wanita Malaysia dengan Pakistan (British)) “pintar” yang UMNO taja di UK gagal. Sebab apa?. Kedua-duanya gagal dalam ujian kelakuan.

Dua contoh yang klasik ini boleh dijadikan bukti pembangunan yang ditaja UMNO tidak mengambil kira pembangunan kelakuan baik.

Universiti di Negara penjajah yang terkenal dengan jahatnya pun tahu menilai.UMNO?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive