KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 24, 2008

Kalau kalah....DAP yang salah !!!

Radenjowo
Bangsa punca negara berpecah. India dengan india nya, Cina dengan cinanya dan melayu dengan melayunya. Diterap semangat bangsa sejak zaman penjajah. Produk awal kejayaan mereka adalah UMNO, MIC dan MCA. parti 3 bangsa yang bermuka muka. Berada di bawah payung yang sama dan di dalam waktu lain berjuang untuk bangsa. Kita kutuk mereka, tapi kita sendiri seperti mereka.

Bangsa sendiri menghalang untuk disatukan seolah olah sesebuah bangsa itu cukup hebat berbanding bangsa bangsa lain. Lonjakan pada kaum masing masing, adalah lonjakan kejayaan penjajah di dalam misi mereka dan ini kejayaan mereka yang paling hebat. Kalau perkara ini sudah disedar dari dulu, sudah pasti tiada Cina dan India yang berada di Tanah melayu. Semua ini sudah dirancang dan membezakan kaum adalah rentetan dan kesinambungan kejayaan mereka.

Kini dunia sudah semakin moden. Nafsu merosakkan semuanya dan kita perlu terima hakikat bahasa Malaysia, negara majmuk. PAS sudah tidak lagi berbicara tentang negara Islam kerana sedar bahawa ia menjadikan negara bertambah mudarat.

Dalam kita berbalah tentang bangsa, anak cucu sudah mula jatuh cinta antara mereka. India bercinta dengan Cina dan melayu dan begitu juga sebaliknya. Cinta itu buta dan itu lah hakikatnya dan kita masih menolak fakta tersebut.

Namun ada antara pemimpin pemimpin parti yang merasa mereka cukup bijak berjuang untuk bangsa. Mereka mereka ini adalah kesinambungan pemerintahan British zaman lalu. Ideologi berpolitik cara lama. Cina dengan cinanya, melayu dengan Melayunya dan India dengan indianya.

Berikut adalah bentuk bentuk gunting di dalam lipatan yang bakal merosakkan kesefahaman di dalam masyarakat Malaysia sekarang. Lihat betapa perkaumannya mereka. Semua ini akan di tonton oleh rakyat dan akan menilainya. Kalau MCA, MIC dan UMNO perkauman, apa bezanya pemimpin pemimpin ini. Kalau PR kalah satu masa nanti, tuding jari kepada mereka.



Teresa kok dengan kakitangannya. Kuat perkauman dan pernah jadi punca cetus isu babi.

http://img238.imageshack.us/img238/4765/p10307626jf.jpg

Lim Guan Eng adalah jenerasi yang lahirnya berbeza dibanding bapa nya Lim Kit Siang. Lim Kit Siang kuat perkaumannya dan tak gemar cerita tentang integrasi kaum.

http://www.tribuneindia.com/2000/20000115/1407a.gif

Ini Uncle Karpal Singh terus kecoh dengan perjuangan anti Islamnya.

Orang sudah muak agenda yang tidak sudah sudah ini. Kita tolak BN kerana sikap bermuka mereka. Kalau ditakdirkan Pakatan Rakyat kalah pada PRU13 nanti, mereka mereka ini lah yang perlu anda salahkan. DAP .... parti yang terus dengan semangatnya. Merosakkan jenerasi baru bangsa Malaysia. Terus dengan budaya pecah dan perintah. Tidak sedar bahawa ada bangsa lain yang mengundi untuk mereka.

Nasihat No2umnO pada mereka mereka ini ........ " Hello uncle hello Auntie ...... kitorang dah tak main dengan isu perkauman lagi. Sikalang zaman cyber bukan zaman jupun. Kita olang boleh pisah, tapi syarat, darah lain colour.....kita duduk asing asing. Kalau tarak ....lu orang jangan bising. Pergi bikin kilija!!! Kalau lu orang mau racist lagi, lu olang joint UMNO, MCA ka atau MIC. Borang kita olang boleh kasi"

Gua cakap lu lagi, "LIM GUAN ENG !!! ....lu kasi nasihat ini mangkuk mangkuk termasuk lu punya pak, kalau perkauman lagi, gua pangkah lain parti. Lu tau ka, ini parti bukan boleh bawa mati. Tau ka?"

2 comments:

Anonymous said...

teman sokong pandangan ini. pastikan mereka yang mendokong perkauman (nama-nama yang disebut dalam artikel) membaca tulisan ini.

mymoksha said...

Aku pun sokong. DAP,Mca,Mic dan Gerakan sama shj sebenarnya. Bangsa Cina yg bermuka-muka dan agenda di sebalik tadbir. Mungkin org Melayu boleh berbangga dgn Lim Guan Eng, dia ni bagus sbb banyak membaca dan bergaul dgn org Melayu terutama dgn Abg Mat Sabu kita. Jd dia tau mcm mana rupa Islam dan Pas itu sendiri.

Tapi apa kurangnya Lim Kit Siang dan Karpal Singh? Dua ekor ni pun cerdik, pandai dan banyak bergaul dgn org Melayu dan Islam tapi tak nampak kebaikan Islam. Sebabnya, kwn2 Melayu yg kawan dgn 2 ekor ni tak pernah menunjukkan kebaikan Islam dan rupa baik Islam. Kwn2 Melayu 2 ekor ni juga tak pernah cerita pasal politik Islam, pemerintahan Islam, hukum hudud atau apa2 shj berkaitan kebaikan Islam. Sebab tu lah 2 ekor ni sampai dah tua dah nak pencen dlm politik pun masih lagi 'benak' dan 'dungu' berkaitan politik Islam yg diperjuangkan Pas dan masih lagi bersifat perkauman mcm Mca,MIc,Gerakan dan UMNo. Kalau kwn dgn pemimpin Melayu mcm Abg Mat Sabu, Brother Husam, Dr.Hassan Ali aku rasa 2 ekor ni mesti fhm pasal pemerintahan Islam dan politik Islam.Jd nasihat aku pd pemimpin2 Dap yg masih lg rasa nak ada sifat'racist' mcm Nazri Aziz atau buta kayu tentang pemerintahan Islam berkawan rapat la dgn pemimpin2 Pas. Kalau tak masuk Islam pun tak pa, setidak-tidaknya depa phm, tak celupar, tak racist atau pun tak lwn perjuangan Islam dah kira cukup baik.

Pada Karpal dan Lim Kit Siang, kalau lu olang duluk dlm Negala Islam lu jgn Bimbang la..itu lu punya 'bulung' a, talak kena potong ma..itu Telesa kok a..talak kena paksa pakai jubah maaa...jgn takut la ogh,ogh,ogh

Posting terkini

Blog Archive