KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 8, 2008

Bala, bala .... mana lah nko?

Aku cukup minat cerita pasal si Balasubramaniam ni, hari ini aku terbaca lah berita ni ....

"We are still searching for him and want to take a statement from him on the statutory declarations he made recently," BERNAMA quoted his as saying after witnessing the handing-over of duties of the Pahang police chief here today.

Pahang deputy police chief Datuk Robiah Abdul Ghani is now acting state police chief with state chief Datuk Ayob Mohamed going on leave before retiring on Sept 8.

bla bla bla .......

"If he is scared, he can come with his lawyer, and if he asks for safety guarantee, we will fully cooperate with him by giving him security protection," Bernama quoted Bakri as saying. - Sun2surf
Pastu .... gua pun terbaca lak berita yang ini ....
The police have no intention to pressure private investigator P. Balasubramaniam to come forward to have his statements recorded, Federal CID director Comm Datuk Mohd Bakri Zinin said.

He said since the PI had made two statutory declarations, it was their job to investigate the matter promptly. - Star

Dua dua berita ini gua kepilkan kat sini untuk rujukan .... Kesimpulan dari dua artikel ini adalah,

Gua dah jadi pening dengan kenyataan di dalam keratan tersebut. Gua tak tau siapa yang tak betul. Samada media atau pun yang memberikan maklumat. Satu lapuran menyatakan, perlunya si Balasubramaniam ni untuk siasatan dan satu lagi berita nyatakan, pihak polis tidak berhasrat untuk memberi sebarang tekanan kepada Bala untuk hadir memberikan keterangan. Dalam pada itu, polis kata, kes akuan bersumpah si Bala, sedang di siasat dan Bala yang bertanggung jawab membuat 2 akuan berlainan mungkin tidak berada di Malaysia [kata polis]. Kalau tak der la mamat tu, nak siasat mende?

Dan yang menjadikan aku bertambah sewel adalah, Polis tak menafikan si Bala ni berada di luar negeri. Kerjasama interpol kononya di perlukan untuk mencari.

Dalam kepala aku ni ada banyak persoalan. Maklumlah, kalau orang tak pandai, kita kena banyak tanya. Itu pun kalau lah diorang sudi menjawab,

Soalan bodoh aku adalah,
  1. Kalau lu orang cerita pasal mintak bantuan Interpol, kalau boleh, dedahkan lah sebarang surat menyurat PDRM kepada Interpol. Mana la tau, boleh gak gua tampal kat blog ni untuk dijadikan bukti.
  2. Soalan berikutnya adalah, gua tak tau pulak kalau gi oversea sekarang tak perlu kan passport dan penglibatan Imigresen. Passport dah tak guna kot? Kalau lah Si Bala tu gi Seberang laut, tak boleh ke nak check imigresen? Tak baik lah tuduh tuduh cam tu. Kita dok sebok cerita pasal mungkin mungkin .... Ntah ntah si Bala tu ada kat Putrajaya, tengah lepak. Sapa tau?
Kalau setakat cakap cakap kosong la, sekarang ni orang dah tak caya. Nanti tak pasal pasal blogger jugak yang kena. Mana la tau, sekarang ni blogger saja yang bawak berita palsu dan fitnah. Cuba kasi terang sikit, tak payah lah nak selindung selindung. Lagi banyak selindung, lagi banyak masalah. Aku sekadar bagi tau je la ....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive