KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 24, 2008

Naikkan harga petrol untuk wujudkan macam-macam subsidi...

marhaen | ...Sebelum ini kerajaan memberikan rebet tunai kepada pemilik kenderaan kereta RM625.00 dan motosikal RM150.00. Teksi, bas dan lori juga dikatakan akan diberikan harga minyak subsidi iaitu harga sebelum kenaikan 40%. Khabarnya banyak lagi program yang akan dibuat oleh kerajaan kononya bagi membantu rakyat supaya tidak telalu parah kesan dari menaikkan harga minyak tempohari.

Kalau tengok dari sisi depan nampak cukup bagus, nampak betul kerajaan perihatin rakyat. Tapi kalau pandang sisi, nampak betul tindakan yang dibuat kurang masak. Kita yang naikkan sendiri harga minyak, kita sendiri yang cari jalan mengurangkan beban kenaikan! Macam cerita Pak Pandir.

Kerajaan yang buat rakyat sakit, kemudian kerajaan juga cuba mencari ubat dan penawarnya. Kalut betul. Bermacam cara dan kaedah yang mahu dibuat. Semuanya itu hanya langkah sementara. Tidak akan boleh kekal. Beri rakyat ikan bukan batang kail. Ubat tahan sakit sahaja, panadol. Itu pun panadol tiruan yang dicampur gandum!!!

Cara yang tidak masak. Kaedah yang dibuat pun tidak masak. Doktor yang merawat orang sakit pun bukan doktor pakar. General practioner saja. Itupun yang dapat sijil palsu, dari India ke mana ke?

Kita harap kerajaan carilah doktor pakar yang dapat mencari punca penyakit bukan hanya mencari tempat sakit. Kalau hanya pandai cari tempat sakit, bagi ubat tahan sakit atau terus potong tempat sakit-penyakit akan berulang selagi punca penyakit tidak diubati.... selanjutnya.

1 comments:

minyak atar said...

Harga minyak dah mula turun, aku ingat hari ni punya harga dah hampir sama masa harga minyak kat mesia mula naik. di jangka akan turun lagi.

tapi nak ke badewi's grandson turunkan harga minyak, gua bet, mesti org tua tu cakap "oleh kerana harga minyak turun, maka keuntungan petronas akan terjejas, kerana itu, harga minyak perlu dikekalkan"... kuang200x. nasib baik aku blom balik mesia... hehe

harga minyak boleh tengok di bloomberg..

Posting terkini

Blog Archive