KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 29, 2008

UMNO lahirkan spesis baru "MAWAN"

Wahai UMNO ... !!!

Ni la undang undang yang korang muliakan ... ISA.
Ramai yang sokong UMNO beerti sokong ISA.
Jangan nak dolak dalik lagi ....

Kalau lah setuju ISA di guna pakai ... maka penyokong UMNO adalah lebih buruk perangai dari YAHUDI Sendiri.

Menjelang Syawal ini... korang pikir lah baik baik ... sokongan kalian pada UMNO adalah sokongan untuk terus menggagalkan perubahan negara kepada satu cara yang berbeza. Buruk atau baik kemudiannya adalah soal lain, sekurang kurang kita berusaha. Apa yang UMNO dah buat? Buktinya 51 tahun .... ISA terus di guna pakai.

Pikirkan nasib anak isteri mangsa ISA ni. Ntah raya atau tidak, ntah makan atau tidak. Ntah berpendidikan atau tidak.

Atau UMNO memang berjaya melahirkan jenerasi yang kurang akal dan tiada perasaan. Spesis baru, 'MAWAN' ... singkatan 'Manusia dan Haiwan'. Cuma peratus Haiwan tu lebeh sikit kot ...ke ekor pintal ...

Baca artikel pilu dibawah ...

7 tahun tak dibenar Solat Jumaat di Masjid.

lailagmi | ... tahanan ISA yang di tuduh dan di label sebagai ahli Jemaah Islamiyyah, adalah antara mereka yang telah dikurung sejak awal tahun 2002. Bagi tahanan ISA tersebut,tujuh tahun mereka dinafikan hak untuk mendapat perbicaraan di mahkamah diikuti penafian pelbagai hak asasi yang lain.Media tidak pernah menyatakan bahawa tahanan ISA ini hampir tujuh tahun tidak dibenarkan pergi ke Masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Di bulan Ramadan , mereka juga tidak dibenarkan solat berjamaah sebagaimana rakyat Malaysia yang merdeka. Manakala Solat Sunat Aidil Fitri di lakukan bersama-sama tahanan Muslim di sebuah gelanggang badminton dengan pengawasan ketat pasukan keselamatan Kem.

Menteri Dalam Negeri bencikan amalan Islam.

Inilah cara Menteri Dalam Negeri untuk “menghakimi dan mengadili” tuduhan yang di lemparkan keatas semua tahanan yang di dakwa ahli “JI” itu. Sebab itulah ISA digunakan keatas mereka , tujuannya untuk memudahkan Menteri berkenaan memperlakukana apa saja keatas manusia yang dijadikan mangsanya termasuk menghalang mereka melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT....selanjutnya.

6 comments:

bdkKL said...

umno bersubahat menyusahkan umat Islam lain.
Lakhnat pada kau UMNO.

Anonymous said...

Mungkin mereka-mereka yang berbuat demikian, ia ini menafikan hak tahanan mengamalkan ibadat-ibadat dalam Islam tak takut dosa. Dahlah sendiri kurang mengamalkannya, orang lain nak buatpun tak bagi.

Takpelah biarlah mereka jawab sendiri nanti di hadapan Allah S.W.T. Mungkin mereka rasa mereka boleh memberikan alasan kepada Allah konon mereka lakukan semua ini kerana nak jaga ketenteraman negara sebagai defense mereka. Kita lihat nanti, entah-entah balasan ke atas mereka lagi dashyat dari apa yang di alami oleh tahanan ISA. Wallahulam.

Zubli Zainordin said...

MaWan

Pertama kali saya dengar.

Menarik dan sesuai untuk UMNO.

Saya kata TIDAK Pada I.S.A.

Anonymous said...

Mohon Si Said Albar Botak ni lepaskan tahanan ISA dan letak jawatan. Dulu cakap lain. Lepas tu cakap lain. Kemudian statement lain. Sekarang cakap lain. Ko takde sifat peri kemanusiaan ker... Si botak ni penipu dan putar belit.

Celaka lu botak....
Celaka lu botak....

Harap ko tersungkur kat tengah jalan.. ptuittt....

rastanails said...

petamo skali den nak ngucapkan timo kasih bebanyak pado penyokong umno dan umum ei kepado penyokong barisan nasional...
kerano diateh sokongan selamo ini...
semogo allah taala dapek membahagi2 bahagikan doso utk kao org semuo..
kerano kao org sumo lah ado hambo allah x dapek nak ghayo bersamo keluargo...
x dapek nak semayang jumaat...
timo kaseh den ucapkan ...
bejuta2 timo kasih...
lopeh ghayo ni...
den haghap wak izikan kalo mencarut...maki hamun khas utk org umno nie...
bulan poso x po la...

dasuki_tmc said...

akan dilaknat oleh Allah dan para Malaikat serta seluruh makhluk didunia ke atas ahli dan pemimpin umno khusus Menteri Dalam Negeri yang bencikan amalan Islam.

Inilah cara Menteri Dalam Negeri untuk “menghakimi dan mengadili” tuduhan yang di lemparkan keatas semua tahanan yang di dakwa ahli “JI” itu. Sebab itulah ISA digunakan keatas mereka , tujuannya untuk memudahkan Menteri berkenaan memperlakukana apa saja keatas manusia yang dijadikan mangsanya termasuk menghalang mereka melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT...

saya doakan moga Allah berikan balasan setimpal keatas penyokong-penyokong pemimpin umno yang melakukan kezaliman sesama manusia.

Posting terkini

Blog Archive