KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 11, 2008

Alasan Ali Rustam

Utusan | Penganugerahan Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk kepada pelakon Bollywood, Shah Rukh Khan adalah berdasarkan sumbangannya mempromosi negeri ini melalui filem lakonannya yang ditonton jutaan peminat seluruh dunia, kata Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Beliau berkata Shah Rukh Khan pernah datang ke Melaka membuat penggambaran filemnya bertajuk “One Two Ka Four” di A Famosa Resort, Alor Gajah beberapa tahun lepas.

“Salah satu lagu dalam filem berkenaan dibuat penggambaran di A Famosa Resort di Alor Gajah. Ini telah menyebabkan jutaan orang yang menonton filem itu mengenali Melaka,” katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas istiadat penyampaian anugerah darjah, tauliah, bintang dan pingat kebesaran negeri Melaka sempena ulang tahun ke-70 Hari Jadi Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh di sini, hari ini. ... selanjutnya.

no2umno - alasan lagi ... cakap sorang sorang. Kenapa tak tanya rakyat Melaka? Hari ni aku nantikan kalau kalau ada temubual berita dan rakyat tentang isu ini .... tak berani nak siarkan !!!
Bodek la selagi boleh Ali ...... bukan rakyat tak tau perangai kau. Berapa ramai rakyat Malaysia yang buat dokumentari ke luar negeri tentang Malaysia .. tak der pun dapat DAtuk ... jangan nak beralasan.

2 comments:

JAMILKUCING said...

Alasan dari pemimpin melayu bangang.bodoh,bongok. aku jamilkucing tarik pelancong ke malaysia berjuta kenapa takd apat gelaran. ??? sebab aku melayu bukan. biasalah mana ada oreang melayu mempedulikan bangsa dia. cakap je melalak macamn anjiing. itulah ali rustam. aku pun takingin gelaran-gelaran ni. kalau bagi aku buang longkang je. nak kata ku tak hormatape sal gelaran tu boleh lepas tali siratalmustaqim ke. kalau boleh ya aku nak.

Gelaran tu bukan boleh di pakai seluruh duni ali bodoh. bansga lain tak pandang gelaran-gelaran cabuk tu. bodoh.

kelateboi said...

berdasarkan situasi yg berlaku pd pkl 9 mlm td ketika sy bersama kwn menunggu bas, mostly rakyat melaka tidak bersetuju anugerah tersebut diberikan.

yg mn situasi di mn beberapa org rakyat melaka sedang membelek akhbar sambil memberi komen masing2 terhadap isu ini. salah seorang berkata 'kenapa tk bg datuk je kat rakyat malaysia yg tarik kapal terbang guna rambut tu, e2 lebey bagus!'.

bg sy inilah silapnya di melaka yg mn rakyatnya tak pernah diterajui oleh seorang ketua yg berasal dr melaka. khabarnya jugak TYT skrunk lebey suka kan hiburan....Wallah huallam.

Sekian

Posting terkini

Blog Archive