KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 28, 2008

Benarkah suami Low seorang kontraktor PKNS?



Di godek godek ... di perolehi. Satu blog mendedahkan "Conflict of interest" madam low yang baru sahaja di lantik menjadi Penjawat Sementara Pengurus Besar PKNS untuk tempoh 1 tahun oleh MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Beberapa tajuk penting dan pembongkaran adalah di dalam artikel berikut ...

Jawab jawab jawab
Kami juga mendapati terdapat unsur “conflict of interest” dalam struktur PKNS itu sendiri apabila terdapat sekumpulan pegawai kanan memegang saham 30% dalam anak syarikat PKNS, iaitu PKNS Infra Sdn Bhd.....

Alumni PNB, Alumni Guthrie, Alumni Queenssland, Kawan lama, Kroni atau saudara mara. Kita tunggu dan lihat. TS Khalid sanggup tunngu sehingga kawan-kawan dia datang. Siapa Saifudin Morat? Penasihat Ekonomi MB? Siapa Dr Anwar yang jaga pasir? Apakah kepandaian Dr Anuar dalam hal ehwal pasir? Zero.....

Bolehkah Madam Low menterbalikkan angka ini?. Adalah dimaklumkan bahawa Madam Low adalah pegawai yang bertanggung-jawab dalam urusan penswastaan dan anak-anak syarikat pada zaman Harun Salim. Benarkah suami Low adalah seorang kontraktor yang banyak mendapat peluang di PKNS?....
Seterusnya ....sebuah memo membantah perlantikan Madam Low
Memo untuk MB Selangor
(...) Persatuan-persatuan, kesatuan dan badan kebajikan di PKNS telah mendapat maklumat bahawa Y.A.B. Tan Sri telah mengeluarkan surat melantik Puan Low Siew Moi untuk memangku jawatan Pengurus Besar PKNS mulai 1 November 2008 ini. Perlantikan tersebut sesungguhnya adalah amat bertentangan dengan hasrat surat kami terdahulu yang meminta Y.A.B Tan Sri mempertimbangkan penyandang jawatan Timbalan Pengurus Besar (Pentadbiran dan Pembangunan) iaitu Tuan Haji Md Nasir bin Md Arshad untuk mengisi kekosongan jawatan Pengurus Besar PKNS.
Dan komen tentang Kenyataan Akhbar MB Selangor di atas siri penstrukturan PKNS.
(...) Setelah menghalusi perkara ini saya membuat kesimpulan, TSKI disalah nasihat oleh orang tertentu yang ada kepentingan. Sumber tertentu menjelaskan Harun Salim memainkan peranan utama dalam isu ini.

Tan Sri Khalid tidak perlu melibatkan pakatan Rakyat bila menghadapi masalah dalam satu satu isu. Ini kerana keputusan ini adalah olehnya sendiri tanpa berunding dengan rakan Pakatan Rakyat. “(Perlu ditegaskan, Kerajaan Pakatan Rakyat amat mementingkan pentadbiran secara telus dan bertanggungjawaban (transparency and accountability) dan berpendapat PKNS perlu mengubah corak pentadbiran supaya menghayati dan melaksanakan kepentingan ini.)”

Hairan dan pelik TSKI hanya mampu membuat dakwaan kosong tetapi tidak menyiasat akan penyelwengan yang disebutkan.

Kita tunggu dan lihat siapa yang akan tergolek lewat isu PKNS ini.
Lawati blog apatakkena untuk ketahui cerita lanjut tentang konflik di dalam PKNS. Soal diri ... kenapa MB masih pilih Madam Low Siew Moi?

1 comments:

PakaBuntui said...

tak faham aku...apa salahnya org cina yang pegang jawatan GM tu...ni mesti angkara org2 Amu NO. kalau dia layak ok le tu..PKNS tu melayu punya ke?

Posting terkini

Blog Archive