KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 20, 2008

Kenapa beli lebih mahal? - AMK

malaysiakini | ..."Brazil telah menandatangani kontrak pembelian 50 buah helikopter Cougar yang bernilai US$1.2 bilion ataupun RM4 bilion. Manakala Malaysia pula telah menandatangani kontrak berjumlah RM2 bilion hanya untuk 12 buah helikopter Cougar," katanya dalam laporan itu yang dibuat di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur tengah hari ini.

helicopter military eurocopter cougor ec 725 troop transporterPerbezaan harga antara dua negara ini bagi sebuah helikopter dengan model yang sama sebanyak RM111 juta atau RM1.2 bilion bagi kontrak membeli 12 buah unit, tambahnya.

"Persoalan timbul ialah ke mana perginya RM1.2 bilion ini dengan sewenang-wenangnya?" kata Mohd Fariz.

Kontroversi pembelian ini muncul selepas Mentari Services Sdn Bhd mempertikaikan tatacara perolehan helikopter tersebut minggu lalu dan isu yang sama dibangkitkan oleh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat, Isnin lepas.... selanjutnya.

no2umno - Kita tunggu lawak jenaka PAC dalam keputusan siasatan pembelian ini nanti.

5 comments:

mountdweller said...

Itulah tandanya kerajaan kita bijak. Bijak songlap atau bijak menipulasi. Cuba intai betul-betul kat celah-celah bantal ke atau mana-mana temapt yang patut. bukan apa takut terselit kat situ yang 1.2b tu

Anonymous said...

Harga tu satu cerita tapi kaedah dan cara pembelian pesawat tersebut diragui.
Sudah la nak tipu harga dan buat process procurement pun hush hush.
Sapa nak percaya, KSU kementerian buat penjelasan pun cuba nak tutup sesuatu. Kalau dah salah tu salah la ataupun investigate lah TUDM ke, kementerian ke dan menteri ke. Biar depa jawab.
Tapi banyak orang tahu ada udang disebalik helikopter.Tak caya tanya Panglima Tentera Udara.

indraputra80 said...

Kenapa Beli lebih Mahal??

Tentu mereka pakai teori Ganddi....

Sebab dah tak de lagi yg.Murah.

Golek kita kena,tergolek pon kita kena.....

TIPUUUUU.

Kah!kah!kah!.

PENDEKAR said...
This comment has been removed by the author.
PENDEKAR said...

manusia.... manusia.... manusia.... kalau aku jadi tpm pong belum tentu tak kabur mate tengok duit, sebab tu ler aku tak jadi tpm.... keh keh keh.... kalau korang jadi???

;-)

Posting terkini

Blog Archive