KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 20, 2008

Soi lek says KANGKUNG can be healthy?



Pada tahun lepas, sebuah lori yang membawa kacukan babi hutan dan babi bandar telah terbalik di jalan berdekatan dengan kampungku. Sangkar terbuka dan babi bertempiaran lari masuk ke kebun kebun di kampung.

Maka bermula la kemasukan secara HARAM babi babi di kampung aku.

Sejak itu lah orang kampung kerap terlihat babi babi hutan sekeluarga mencari makan dan bersiar siar di laman rumah di waktu petang. Kalau di waktu tengahari, ada penduduk kampung yang terserempak dengan babi yang senang berehat dan bergelempang, suami isteri serta anak anak sedang tidur.

Melucukan apabila, babi babi ini yang 'educated ' ni, tidak bimbang bila berdepan dengan penduduk kampung. Badannya .. mak... ai besar besar dan berbulu lebat. Cuma yang boleh di cam adalah bentuk idungnya yang akan pesek dan ekornya berpintal dan tak boleh di buat sup ekor langsung. Bila di halau dari laman rumah, babi tidak lari tapi cuma menjeling manja merenung ke arah kita.

Sebelum itu, penduduk kampung rajin gak tanam sayur kat tepi tepi longkang dan parit. Kalau setakat kangkung, memang gemuk gemuk. Kalau di buat pecal dan masakan lain, segenggam kangkung dah boleh sekali hidang. Siap sendawa selepas makan .... Alhamdulillah.

Sejak kebelakangan ini, seorang penduduk kampung dah melihat di depan mata bagaimana babi babi ini berpeleseran dan menggeselkan badannya pada kangkung kangkung yang di tanam di pinggir kolam dan parit. Bermula dari itu, orang kampung dah tak makan kangkung lagi. Aku pun bila dengar cerita tu pada hari raya pada tahun ini, aku dah tak gemar nak makan lagi. Takut termakan sekali hingus babi tu. Kalau ada orang kampung yang hidang kangkung, kita akan berpandangan sesama sendiri, sambil 'tanda soal' pun muncul di atas kepala.

Tapi SOI LEK bercerita tentang khasiat memakan kangkung ... kepala aku dah mula berputar ... ok ke? Beritanya DI SINI.

Dr Chua, a doctor by training, also got the central delegates in stitches when he told them that kangkung (weng chai in Mandarin) was a healthy food provided you did not cook it with too much belacan.

Dr Chua (chua is pronounced as cai or vegetable in Mandarin) and Ong (whose surname is pronounced as weng in Mandarin) saw their supporters using the vegetable tag to project them as the future president and deputy president at the height of the party’s election campaign.
Tapi pada sesiapa yang sudah menonton CD Lucah Soi Lek ... mungkin ingin mencuba. Aku pun nak cuba. Kalau dulu bila Khir Toyo kata muka jadi licin setelah makan tempe, pun aku dah cuba. Tapi jawa tu memang penipu. Sampai sekarang muka aku tak licin licin.

1 comments:

bdkKL said...

Kah kah kah

wak ... nak makan kangkung kena samak dulu. Nanti susah. Kena makan lumpur, samak dalam perut. Kah kah kah

Soi Lek dalam video tak makan kangkung, dia makan ubat. Kalau kakan kangkung ... barang jadi lembik.

muahahahaha ..!!!!

Posting terkini

Blog Archive