KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 10, 2008

Media perdana ‘putar belit’ pencalonan Ketua Pemuda UMNO

bigdogdotcom | ....Media perdana melaporkan bahawa Exco Pemuda dan MP Jerlun Dato’ Mukhriz Mahathir mendahului penamaan calon berbanding calon lain iaitu Naib Ketua Pemuda dan MP Rembau Khairy Jamaluddin, Mantan MB Selangor Dato’ Seri Dr. Mohd. Khir Toyo dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis Dato’ Zahidi Zainul Abidin. Setakat ini, ianya 5:4:1:0.

Sebenarnya, laporan ini tidak tepat. Mukhriz mendapat lebih pencalonan dari sebagaimana dilaporkan. Setakat ini, Muhriz dicalonkan Bahagian Kimanis, Jerlun, Besut, Alor Setar, Cameron Highlands dan Bukit Gelugor, mendahului saingan terdekat Khairy Jamaluddin yang hanya mendapat empat.

Ini merupakan usaha media perdana untuk ‘memutar belitkan’ (spin) maklumat agar calon pro-Presiden UMNO PM ‘Flip-Flop’ Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi yang telahpun ditolak majoriti akar umbi diterima peringkat Pemuda UMNO. Ini tidak lain dari permainan kotor pengarang media perdana untuk memaparkan seolah olah calon seperti Khairy Jamaluddin adalah lebih diterima berbanding calon yang cuba membawa perubahan seperti Mukhriz.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive