KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 10, 2008

Semua pelakon dunia akan bergelar Datuk?

mutaligat | Saya yakin selepas ini semua bintang filem dan penyanyi terkenal dunia akan mendapat gelaran Datuk anugerah dari kerajaan Melaka.

Kalau Shah Rukh Khan boleh dapat, takkan Tom Cruise, Jackie Chan, Chow Yun Fat, Salman Khan, Nicole Kidman, Mariah Carey, Michael Jackson tak boleh dapat gelaran tersebut.

Tidak lama lagi semua pelakon filem popular di Hollywood, Bollywood, Hong Kong dan lain-lain turut mendapat gelaran tersebut. Maka mahsyurlah Melaka di seluruh dunia kerana menganugerahkan Datuk kepada pelakon dunia.

Nanti akan ada Dato' Salman Khan, Datuk Juhi Chawla, Datuk Aishwarya Rai, Datuk Jackei Chan, Datuk Avril Lavigne dan lain-lain.

Hebatnya negeri Melaka. Murahnya gelaran Datuk. Apalah agaknya sumbangan Shah Rukh Khan kepada rakyat negeri Melaka? Saya pun naik hairan.

Apakah Ali Rustam dan kerajaan Melaka sudah buang tabiat kerana tidak lama kagi akan menjadi kerajaan pembangkang.? Pelik tapi benar? Inikah orang yang kita nak lantik jadi Timbalan Presiden Umno?

Utusan Meloya Online melaporkan hari ini bahawa pelakon terkenal Bollywood itu, merupakan antara penerima Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) sempena hari jadi Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd. Khalil Yaakob ke-70, esok.... selanjutnya.

3 comments:

Anonymous said...

bodoh lagi hodoh laa kerajaan melaka nih...

Anonymous said...

senang2 ja dpt glaran datuk.. awat dah habih ka rakyat melaysia ni dpt gelaran datuk sampai bagi kat negara len yg xdak apa2 sumbangan.
sedarlah wahai melayu umno woiii..
aku cukup sedih melihat bangsaku yg makin hari makin kelabu!!

AweKelisaBiru said...

aku rasa tyt melaka or bini dia dok minat sangat kah shah rukh khan...

Posting terkini

Blog Archive