KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 14, 2008

'Dato' Raba' mengamuk

pahangdaily| [4.00 pm] Satu berita gempar telah terjadi selepas solat Jumaat sebentar tadi. Ia berkaitan dengan "amukan" Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis terhadap Imam Solat Jumaat di Masjid Felda Keratong 4 dekat sini.

Kejadian dipercayai berpunca daripada "sakit hati" JJ terhadap Iman Solat Jumaat terbabit yang membuat khutbah perihal soal "Keadilan Dalam Islam". Iman yang mengendalikan khutbah tersebut ialah Ustaz Suhaimi Saad (foto) , yang juga merupakan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Pemuda PAS Pahang.

Menurut Ustaz Suhaimi, ketika membaca khutbah beliau menyentuh tentang keadilan yang dituntut dalam Islam secara menyeluruh. "Ini termasuklah hal-hal yang berkaitan dengan akta zalim (ISA) yang dilihat tidak adil dalam Islam" katanya.

Menurutnya selepas selesai membaca solat, beliau telah didatangi oleh Ahli Parlimen Rompin itu dalam keadaan yang penuh dengan emosi dan muka yang bengis. "Saya tidak menyedari bahawa Ahli Parlimen Rompin itu turut menjadi jemaah solat Jumaat yang saya imamkan" katanya. Ahli Parlimen Rompin itu telah mengherdik Ustaz Suhaimi yang membaca khutbah berbaur politik katanya. Namun beliau menjawab "Khutbah yang saya baca itu adalah secara umum berkaitan Islam dan tidak bertujuan politik". Namun JJ nampak marah dan tidak berpuas hati dengan berkata "Andainya khutbah seperti itu dibaca, saya pun boleh membawa khutbah". Lalu Ustaz Suhaimi menyahut "Jika Dato' fikir, boleh membaca khutbah apa salahnya. Elok Dato' baca khutbah minggu depan" (Foto: Lihat gambaran JJ menjadi Imam Solat Jumaat) . Kenyataan Ustaz Suhaimi itu amat menyiksakan jiwa Ahli Parlimen Rompin berkenaan. Di mana akhirnya beliau mencabar supaya Ustaz Suhaimi keluar masjid.... selanjutnya.

7 comments:

Anonymous said...

JJ mana pandai imamkan dan baca khutbah Jumaat...raba raba pandailah kot ...ekekekekeke...Ini le akibatnya kalau takut bayang-bayang sendiri.

mountdweller said...

Nak jadi Imam solat? sape nak jadi makmum? para setan jelik yang ikut.

JJ ="Jamah Jubur"

Anak Bulan said...

Ada peluang untuk kita saksikan khatib berkhutbah sambil meraba. Unsur kreatif Islam Hadhari dalam menyampaikan mesej sesatnya.

Anak Bulan
Bulan Penuh 2012

haji said...

imam/khatib, sebenarnya JJ tu yg membawa unsur politik dalam masjid. next pru dia dah tak de dah. mungkin jadi ketua kampung je.

my42u said...

Aku tak peliklah perangai JJ tu Bro, dia bukan saja pakar raba tapi juga kaki ampu. Sekarang dia tengah sibuk acting untuk perhatian mamat mongol yang bakal jadi PM tu. Kebelakangan ni tengok muka dia je melalak-lalak kat tv rtm walaupun entah apa2 yang dibebelkan, cuma melobi untuk dapat tempat dalam kabinet najib pasal masa pak lah dia tak de post pun dalam kerajaan.Kita harus puji lakonan JJ tu, Dato JJ BOLEH...!!BELAH....

Anonymous said...

elokla mingu depan dia jadi iman, masa dia sujud raba telor dia ramai-ramai.... hehe !

Admin said...

Jamaluddin yang juga bekas Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi berkata, beliau sempat menegur tindakan imam terbabit yang menggunakan mimbar masjid untuk kepentingan politik partinya.

Ekoran teguran tersebut, kata beliau, imam tersebut bertindak memburukkan dirinya sebagai pemimpin UMNO menerusi sebuah laman blog. - Utusan

Wakakakak

Posting terkini

Blog Archive