KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 4, 2008

PAC cadang terus beli Eurocopter

Jawatankuasa Kira-Kira Negara (PAC) tegaskan tiada sebarang penyelewengan dalam urusan tender pembelian helikopter Eurocopter.

Pengerusinya Datuk Seri Azmi Khalid berkata, PAC membuat kesimpulan itu setelah mendapatkan penjelasan daripada Kementerian Pertahanan dan Kementerian Kewangan. PAC juga katanya, turut cadangkan agar kerajaan lebih telus dan menubuhkan panel bebas bagi pembelian perbekalan yang libatkan kos yang besar pada masa hadapan.

Berhubung dengan cadangan kerajaan menggantikan helkopter Nuri, PAC katanya berpendapat, kerajaan perlu meneruskan pembelian helikopter bagi menggantikan Nuri yang telah meragut 95 nyawa anggota TUDM. Selain itu katanya, pembelian itu perlu dilakukan kerana penangguhan boleh menyebakan kos pembelian meningkat.

Mesyuarat PAC itu turut dihadiri anggotanya daripada parti pembangkang iaitu Ahli Parlmen DAP Kepong, Dr Tan Seng Giaw, Ahli Parlimen PKR Tony Pua dan Willian Leong serta Ahli Parlimen PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar... agendoldaily
Dah agak. Azmi kita syer komisyen boleh ke?

2 comments:

Unknown said...

Pencadang : Najib Razak menteri petahan dan juga TPM. Siapa TPM? Tak payah jawab semua sudah maklum!

PAC : Azmi Khalid. Siapa Azmi Khali? Tak payah jawab semua sudah maklum!

Sama-samalah kita kecikkan poket, cekik tekak untuk Malaysia beli heli tu yer? Semua mesti setuju punyer! Sebab pembelian memang telus.

Bewokmu!!!

Anonymous said...

ingat la azmi. Duit tu duit rakyat. Kau sebelah pada Najib, nko sekali pun masuk.
Disumpah rakyat berkurun kurun.
Bersalah dengan Tuhan boleh minta ampun.
Bersalah dengan rakyat bawak ke mati.

Posting terkini

Blog Archive