KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 10, 2008

Peristiwa Gaib Matinya Amrozi

INilah.com | Suasana menjelang pemakaman para pelaku Bom Bali menyiratkan sejumlah peristiwa gaib. Pertanda apa? Jenazah Imam Samudra mengeluarkan wangi semerbak saat hendak dikeluarkan dari peti mati di Polda Banten.

"Ya Allah, jenazah kakak wangi sekali waktu dikeluarkan dari peti. Seperti minyak wangi yang sering dipakainya," kata Lulu Jamaluddin kepada INILAH.COM, di rumah duka, Lopang Gede, Serang, Minggu (9/11).

Peristiwa jenazah mewangi ini juga terjadi pada jazad Al Ghozi, tersangka teroris yang diburu lalu tewas ditembak polisi Filipina. Kesaksian ini datang dari seorang kerabatnya.

"Jenazah Al Ghozi begitu wangi, ini menunjukkan almarhum mati syahid," kata kerabat Al Ghozi yang tidak diketahui namanya itu.

Keyakinan yang sama juga datang dari Lulu, adik kandung Imam Samudra. Kata dia, "Kakak saya ya pasti mendapatkan tempat yang layak di surga seperti yang dicita-citakannya."

Soal wangi jenazah Imam Samudra ini, seperti parfum yang biasa digunakan almarhum semasa hidup. Bukan wangi yang berasal dari kapur barus yang biasanya digunakan bersama kain kafan.... selanjutnya.

Rujuk berita lain ..Jenazah Amrozi Datang, Burung Bido Terbang Rendah

3 comments:

Kulindod said...

Macam mana tak wangi, ianya disembur minyak wangi oleh pengurus mayat di hospital. Tolonglah jangan terlalu mengagung agungkan PEMBUNUH.

Hijat Panjang @ Penang. said...

camna kao tahu yg pengurus mayat hospital sembur minyak wangi ke atas jenazah tu..??? Tak lojik sama sekali ada penyemburan minyak wangi..tak masok akal,mungkin kau ni tak penah lihat dan lakukan pengurusan jenazah..kalau kapor barus memang lojik..kerana paling bnyak digunakan semasa mengkafankan jenazah.. Ado otak ko fikior La Sendiri..

MJ guevera said...

Pembunuh?...sah ke dia pembunuh? atau dia sekadar scapegoat?...kalau betul pun dia pembunuh....dia bukannya membunuh di pasaraya atau di kawasan kanak2...dia mengebom di kawasan DISKO (kuta)....pengertian insan tidak berdosa tu agak sinikal...Kalau bukan dia yg bom?..macam mana pulak?....hanya ALLAH yang tahu....dan hanya ALLAH yg akan bukakan hati sesiapa yg mahu berfikir....kpd yg tak mahu berfikir....terpulanglah kat hangpa....kalau ALLAH nak bagi jihad padanya....siapa kita untuk mempersoalkan?....

Tanya diri kita balik.....esok aku mati camne agaknye ye?

Posting terkini

Blog Archive