KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 1, 2008

Rakyat Diperdaya Bayar Harga Lebih Mahal

suarakeadilan | TAHUKAH anda memberi subsidi kepada kerajaan antara 60 sehingga 72 sen setiap liter diesel atau petrol yang anda beli di stesen minyak.

Ini kerana harga yang anda bayar dipam adalah jauh lebih mahal daripada harga sebenar di loji penapis minyak.

Siasatan Suara Keadilan menunjukkan harga depot diesel di loji penapisan Tangga Batu, Melaka pada 24 Oktober 2008 adalah hanya RM1.78 se liter dan petrol kira-kira RM2.00 se liter.

Harga depot ini diperolehi dari sumber loji penapis minyak Petronas.

Harga di stesen minyak yang terpaksa dibayar oleh pengguna pula ialah RM2.20 seliter bagi diesel dan RM2.30 untuk petrol.

Kerajaan pula berkata harga yang dijual kepada rakyat sudah dimasukkan subsidi sebanyak 30 sen setiap liter.

Jika ini diambil kira maka harga depot yang telah diberikan subsidi sebanyak 30 sen bagi diesel sepatutnya RM1.48 bagi diesel dan RM1.70 pula bagi petrol.... selanjutnya.

2 comments:

Anonymous said...

hey..!engkau kalau nak tulis,tulis baik sikit ya..,siapa cakap kita di-perdaya?sebenarnya kita di-tipu hidup-hidup,di-tipu bulat-bulat,oleh siapa?siapa lagi kalau bukan semua pemimpin-pemimpin united malays national organisation yang merupakan PENCURI BESAR,yang telah mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun,oleh itu mari lah kita Hidupkan Sosialisma..!

rasaBijak said...

erhmm tak paham laa wak apa ke benda yg harga depot harga pam tu..

tapi, bila "junta" dsai nak "rampas kuasa" nii?!! dah lama sangat dah nii.. pakcik/makcik kat kampung ramai yg dah hilang keyakinan..

Posting terkini

Blog Archive