KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 3, 2008

RM12,485 billion terbang untuk projek runding terus

Benda ni korang kena belajar. Macamana nak jadi kakitangan kerajaan yang bertanggung jawab. Rujuk keterangan dari Lakim, Timbalan Menteri Pengangkutan ....

Projek landasan berkembar Ipoh-Padang Besar yang bernilai RM12.485 bilion telah diberikan kepada MMC-Gamuda JV melalui cara rundingan terus dan bukan menerusi tender terbuka.

"Projek ini adalah secara rundingan terus dan telah mengambil kira tentang kepakaran yang ada pada syarikat-syarikat yang telah menawarkan untuk melaksanakan projek-projek ini," kata Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Lajim Ukin.

Menurut laporan Bernama, Lajim berkata cara rundingan terus adalah lebih baik kerana projek itu merupakan projek yang besar dan memerlukan kepakaran untuk membolehkan kerja-kerja berkenaan dibuat dengan sempurna dan dapat memenuhi piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan. - seterusnya
Jadi kalau korang jaga di bahagian kontrak .. korang buat la cam ni. Kalau boss korang tanya, korang ikut apa yang menteri ni cakap.

Tu sebab la kontrak supply kapal terbang, helikopter dan kapal selam, semuanya pun di buat dengan kaedah yang sama. OK .. korang paham tak?

Tanda terima kaseh aku kepada LAJIM atas penerangannya adalah .......

KEPALA BAPAK KAU !!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive