KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 26, 2008

Hanya kerajaan yang cekap mampu selamatkan negara dari krisis

Perancangan dan majlis pelancaran itu menelan belanja sehingga RM50 juta – RM100 juta setiap satu. Meskipun kerajaan akan memberi alasan bahawa ia tidak dilaksanakan oleh kerajaan secara langsung, tetapi sebarang perbelanjaan oleh Syarikat-syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) dan Syarikat-syarikat Pelaburan Berkaitan Kerajaan (GLIC) seharusnya dilihat sebagai membelanjakan wang rakyat.

Hanya kerajaan yang cekap mampu selamatkan negara dari krisis
"Kerajaan bazirkan wang rakyat dengan pelancaran koridor pembangunan"

Oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim

FotoPARTI Keadilan Rakyat menggesa kerajaan mengambil sikap berhati-hati dan berhemah dalam menguruskan kewangan negara. Di kala dunia menghadapi ancaman kemelesetan ekonomi akibat krisis kewangan Amerika Syarikat, Malaysia seharusnya mengelakkan perbelanjaan-perbelanjaan tidak perlu dan meningkatkan simpanan sebagai persediaan menghadapinya.

Amerika Syarikat menghadapi krisis kewangan akibat perbelanjaan yang terlalu tinggi seperti kos besar yang ditanggung untuk membiayai pencerobohan ke atas Iraq dan Afghanistan, pembekalan senjata kepada Israel dan operasi risikan seluruh dunia. Akibat perbelanjaan-perbelanjaan tidak perlu dan kadar simpanan yang rendah di AS, negara itu kini terpaksa bergantung kepada simpanan negara asing. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive