KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 6, 2008

YURAN: ADA YANG HILANG AKAL

Ada bayaran tambahan tidak masuk akal – NUTP
Utusan Meloya

Menurut beliau, ada pula sekolah mengenakan bayaran untuk perkhidmatan kad pengimbas perpustakaan dan penyediaan langsir di bilik tersebut.

Yim Pheng berkata, keperluan yang tidak masuk akal itu membebankan ibu bapa kerana ia menjadikan jumlah keseluruhan bayaran tambahan yang dikenakan berlipat ganda.

‘‘Ibu bapa tidak wajar dipertanggungjawabkan dengan bayaran tambahan yang tidak masuk akal dan tiada kena-mengena dengan pembangunan pelajar.

“Pihak PIBG sepatutnya mencari dana bagi membiayai perbelanjaan penyelenggaraan atau mencantikkan sekolah,’’ katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Bayaran yang tidak masuk akal seperti penyelenggaraan tandas itu turut dikenakan terhadap para pelajar sebuah sekolah menengah di Permas Jaya, Johor Bahru, Johor.

Bagaimanapun, Jabatan Pelajaran Johor mengarahkan supaya bayaran itu dipulangkan berkuat kuasa Isnin ini.

Yim Pheng menambah, terdapat sebuah sekolah menengah di ibu kota mengenakan bayaran RM30 untuk kain sarung (pelajar perempuan), manakala pelajar lelaki beragama Islam dikehendaki membayar RM17 untuk kain samping. |more...|

No2umnO - NUTP dan Bernama kerja macam tak der telor. Bila dah kecoh baru nak buat liputan atau kenyataan. Sebelum ini sonyap macam batang buruk. Hoiiiii mamat mamat sekelian, jangan nak berlakun lah...fakta kenyataan aku setuju tapi korang kena jadi JANTAN sikit la. Jangan besar kan hidung untuk ditarik

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive