KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 27, 2008

AWAS ... Najib guna askar untuk beri BN lebih undi

 Najib 'arah' anggota tentera di Kelantan undi BN
Salmiyah Harun
harakahdaily

KUALA LUMPUR, 27 Feb (Hrkh) - Tidak cukup dengan undi pos khusus untuk pegawai keselamatan negara, hari ini Dato' Seri Najib Tun Razak di atas kuasanya sebagai Menteri Pertahanan 'memaksa' kakitangan tentera untuk mengundi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kali ini.

Najib secara terbuka 'merayu' di hadapan kakitangan tentera supaya mengundi BN ketika dalam lawatannya di sebuah kem tentera di Kok Lanas, Kelantan petang tadi.
Dan tidak cukup merayu, SPR turut diarahkan untuk meletakkan nama seorang tentera sebagai pengundi pos dan pengundi awam.
Anggota tentera ada dua nama pada buku daftar pemilih
Salmah Mat Husain
harakahdaily

KOTA BHARU, 27 Feb (Hrkh) – Terbaru pengundi pos di kalangan anggota tentera dikatakan sebahagiannya mempunyai dua nama dalam buku daftar pemilih. Namun sejak isu itu didedahkan nampaknya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) masih lagi membisu.

Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa berkata, sebahagian pengundi pos mempunyai dua nama pada buku berasingan iaitu sebagai pengundi tentera dan satu lagi terdapat dalam senarai pengundi awam.

Bercakap pada sidang media hari ini katanya, ada anggota tentera memberi maklumat berhubung namanya dicatat pada senarai undi pos dan undi awam.

Anda akan lihat betapa rakyat Malaysia yang keluar mengundi akan mencapai peratus yang sungguh memberansangkan seperti tahun 2004. Silap silap JUMLAH UNDI lebih ramai dari JUMLAH PENGUNDI. Bila penipuan seperti ini dikesan dan dilapurkan ke polis dan BPR ...... anda sendiri boleh jangkakan langkah yang akan mereka ambil.

ZzzzzZZZZZzzzzzz ...... sehinggalah 5 tahun akan datang. RASHIT SPR, POLIS dan BN agak agaknya berpakat tak?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive