KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 27, 2008

PMN ...... INGIN BERBINCANG?

KENYATAAN AKHBAR

Parti Mahasiswa Negara (PMN) Mahu Bertemu Sdr. Khairy Jamaluddin

Di Rembau Ahad 2 Mac Ini

AYUH BERBINCANG
zainulfaqar.wordpress.co

PARTI MAHASISWA NEGARA (PMN) mengumumkan untuk bertemu Sdr. Khairy Jamaluddin, calon Parlimen Rembau merangkap Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada Ahad 2 Mac 2008 demi membincangkan beberapa agenda kepentingan generasi muda.

PMN melihat Sdr. Khairy Jamaluddin merupakan antara tokoh generasi muda yang agak lantang dalam beberapa isu kepentingan generasi muda – contoh isu prestasi sukan bola sepak nasional, gejala rempit, gengsterisme dan isu kemunduran Kelantan 18 tahun berbanding pembangunan kerajaan pusat.

Pada Ahad ini, seramai 50 orang sukarelawan PMN akan berkampung di parlimen tersebut demi bertemu dan berbincang agenda kepentingan generasi muda.

Pertimbangan PMN masih konsisten sebagaimana pertimbangan PMN di Parlimen Kepala Batas 24 Februari lepas. PMN bukan mahu mencabar bekas Perdana Menteri Malaysia; atau Saudara sendiri; atau mana-mana pihak. Kedatangan PMN lebih pada berkongsi agenda kepentingan generasi muda di Malaysia. PMN berharap Sdr. Khairy bersedia untuk bertemu kami pada hari tersebut.

PERSOALAN YANG MEMERLUKAN JAWAPAN

Jika pertemuan bersejarah tersebut berlaku antara PMN, Saudara dan UMNO Rembau; terdapat beberapa persoalan ingin kami utarakan. Kami memang memerlukan jawapan jujur Saudara. Soalan-soalan tersebut adalah:

PERTAMA: Jika Saudara dipilih ke Parlimen Malaysia, mahukah Saudara mereputasi semula kedudukan Bahasa Malayu dalam sistem pendidikan kebangsaan demi kepentingan generasi muda Malaysia? Bagaimana?

KEDUA: Bersediakah Saudara menerima pelawaan PMN untuk berdebat isu kepentingan generasi muda seperti isu rempit, jenayah, gengsterisme yang kian berleluasa di Malaysia dalam tempoh terdekat ini?

KETIGA: Benarkah Saudara terlibat dalam skandal pembelian saham ECMLibra-Avenue berjumlah 3% atau RM9.2 JUTA? Bago PMN, tokoh pemuda seharusnya bebas dari spekulasi dan bersih.

KEEMPAT: Dalam isu WPI, Tanah Rizab Melayu (TRM) khususnya di Felda akan hangus lebih sekitar 17%. Apakah langkah progresif demi menyelamatkan TRM generasi muda di sana?

KELIMA: Sudikah Saudara berwacana dengan PMN secara terbuka dalam isu rasuah dan sistem nilai di Malaysia?

HARAPAN

PMN berharap kedatangan kami ke sana untuk berkongsi agenda kepentingan generasi muda disambut baik oleh Sdr. Khairy Jamaluddin dan UMNO/BN di sana. Ayuh bersemuka di Rembau Ahad ini!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive