KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 27, 2008

LAMBANG DACING? Eeee....Geli aku

Kelam kabut pilihanraya
yanaam.blogspot.com

Suasana pilihanraya kali ini nampak agak kelam kabut. Paling serabut ialah di pihak BN. Sedikit sebanyak ini menggambarkan betapa lemahnya kepimpinan Pak Lah. Seolah-olah PM itu boleh digertak oleh anak buahnya. Oleh Shahidan Kassim, oleh Radzi Syeikh Ahmad, oleh Sultan Johor, oleh Idris Jusoh, oleh Aziz Shamsuddin dan ramai lagi. Tak boleh buat keputusan sendiri. Berbeza dengan karisma Tun Dr Mahathir. Walaupun aku benci Tun dalam hal-hal tertentu, tapi rasa kagum kepadanya tak dapat dinafikan. Cara dia menangani soalan wartawan, cara dia berucap, isi ucapannya. Tk hairanlah dia disegani kawan dan lawan.

Kelam kabut di pihak BA seperti sudah maklum. Kekurangan tokoh berwibawa, tiada ikatan rasmi yang kukuh antara parti. Namun di tempat aku, nampaknya kerjasama antara PKR dan PAS nampak amat baik. Tambahan pula kali ni, calonnya Melayu Islam. Tahun 1999, calon DAP vs UMNO dan tahun 2004, calon PKR ialah Dr. Xavier Jayakumar vs Dr. Rozaidah Talib.

Sepanjang kempen kali ini, sudah beberapa kali petugas PKR dan PAS dilihat bersolat di masjid berhampiran. Petugas BN tak pula kelihatan atau mereka tak pakai pakaian yang ada lambang dacing. Kenderaan yang ada lambang dacing pun hanya sekali kelihatan, itupun bendera kecil macam penyokong biasa je. Bilik gerakan mereka tak jauh pun daripada masjid.

Kalau tak ada aral, aku akan turun mengundi di Ampang.
Cakap berdegar-degar, undi belum tentu lagi dapat kat siapa. :) ekekeke...

Linda Zerain ? Eeee geli aku.
Azman Wahid bagi hadiah beg sekolah dengan lambang dacing untuk pelajar cemerlang PMR ? Dia ingat budak-budak nak pergi sekolah pakai beg dacing tu ke ?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive