KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 15, 2008

KAUM INDIA TAKUT TERKENA LAGI

Isu tanah SJKT diperjelas
harian.com

KUALA LUMPUR: Majlis pecah tanah tapak baru Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Seaport, Petaling Jaya kecoh seketika apabila ada pihak mendakwa hanya 0.6 hektar saja diperuntukkan berbanding 1.4 hektar yang dijanjikan sebelum itu.

Bagaimanapun, mereka yang hadir pada majlis disertai Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu dan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo itu berpuas hati selepas mendengar penjelasan kedua-dua pemimpin terbabit mengenai hakikat sebenar.

Samy Vellu berkata, 1.4 hektar itu sebenarnya diwartakan sebagai tanah rizab sekolah yang dikhususkan untuk sekolah kebangsaan dan peruntukan 0.6 hektar untuk SJKT Seaport diberi kerajaan negeri Selangor atas permintaan MIC.

“Pada awalnya, hanya RM600,000 diperuntukkan bagi membina bangunan setingkat dengan enam bilik darjah tetapi selepas mengambil kira kepentingan kira-kira 5,000 penduduk India di Kampung Lindungan, jumlah itu ditambah kepada RM1.2 juta bagi membina bangunan tiga tingkat,” katanya dengan nada kesal kerana masih ada pihak memperkecilkan sumbangan MIC kepada masyarakat India.

No2umnO - Pantang silap sikit, kaum India akan bangun mempertikaikan. Pada asalnya tujuan pertemuan itu kononnya untuk memujuk kaum India agar yang marah bertukar mesra. Biar rakyat kata, "TERIMA KASEH KERAJAAN BARISAN NASIONAL" tapi kekecohan itu membuktikan bahawa ada keraguan tentang keikhlasan pemimpin BN, sedangkan sebelum ini semuanya angguk terima walaupun sedikit. Rasanya pemimpin sendiri akan faham sentimen yang berlaku. Jangan goyang kaki, kerana kaum India sudah tidak mahu berubah arah ditipu lagi. Berhati hati perubahan mengejut akan berlaku. Ada yang sakit jantung lepas ini.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive