KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 15, 2008

REMAJA HILANG TAK DITEMUI


Berdasar laporan orang hilang yang didedahkan laman web PDRM, lebih 80 peratus daripada 194 individu dilaporkan hilang sejak 2005 terdiri daripada gadis berusia bawah 25 tahun.

Sumber Ibu Pejabat Polis Bukit Aman berkata, seramai 38 gadis hilang sepanjang tahun lalu yang dimasukkan ke laman web itu masih hilang hingga kini, sekali gus menimbulkan tanda tanya sama ada mereka masih hidup atau sebaliknya.

Menurutnya, dalam kebanyakan kes sebelum ini, siasatan mendapati kebanyakan punca gadis melarikan diri dari rumah kerana faktor pujukan kekasih, pengaruh kawan dan gelojak jiwa yang inginkan kebebasan.

Difahamkan, polis menerima 6,270 laporan kes kehilangan gadis sejak 2004 hingga Mei tahun lalu dengan peringkat usia 14 hingga 17 tahun penyumbang statistik utama iaitu 4,097 orang.

Berdasarkan laman web PDRM yang sentiasa dikemas kini itu, antara individu yang dilaporkan hilang ialah Siti Balkhiah Ahmad Anas, 15, yang lari dari rumahnya di Taman Desa Murni, Sungai Dua, Kedah, pada 25 Oktober lalu.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive