KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 3, 2008

72,029 Pengundi hantu di Terengganu

tranungkite

Kempen Pilihanraya sudah memasuki pusingan kedua.BN Idris Jusoh telah didatangi oleh tetamu agungnya Iman Hadhari Abdullah Badawi.

Selepas sahaja lawatan Pak Lah ke Terengganu pada 1 mac 2008, umno Terengganu, terutama Idris Jusoh agak "galak" sikit. Mungkin telah mendapat suntikan baru dari Pak Lah .Walaupun sebelum ini beliau agak gelabah dan gabra, kerana program umno di 3 Bahagain tidak dihadiri oleh Ketua Bahagian masing-masing.



Idris bersama calon Parlimen Marang dan Dun pada perjumpaan Menteri Besar dengan Jentera Pilihan Raya di Wakaf Tapai.Tanpa kediran
Ketua Bahagian



Lawatan Ke Hulu Terengganu di Pusat Sivik Pulau Bahgia Tanpa kehadiran Ketua bahagian.

Lawatan beliau ke Markas BN Pulau Bahagia didalam DUN Manir bersama calon DUN Manir dan Parlimen Hulu tidak dihadiri oleh Tengku Putra Awang.Sementara Program memperkenalkan calon -calon dalam Parlimen marang juga tidak dihadiri oleh Rahman Bakar.Juga program di Dungun tanpa kelibat Pak Rosli.
Apa pun kehadiran Pak Lah juga tanpa kehadiran Tg Putera ( Tim.Pengerusi Umno Negeri, MT) Rahman Bakar( tim.Menteri Sumber Manusia,MT)



Lawatan Abdullah ke Terengganu tanpa kehadiran 2 MT Umno dari
Terengganu.

Kegalakan Deris sudah semestinya ada kaitan dengan pengundi yang ditukar alamat dan kd pengenalan( Hantu) yang telah disahkan oleh SPR.
Proses prosen penukaran ini telah dibuat secara berkelompok bersama-sama Jabatan Pendaftaran Negara serta IPTA, sebab itulah baru-baru ini Deris menyatakan beliau yakin dengan pengundi Muda.



Inilah sebahagian pelajar IPTA yang telah menukar alamat dan IC untuk mendaftar mengundi Di Terengganu, mereka telah ditaklimat khas oleh Idris Jusoh di Awana Kijal Golf, Beach & Spa Resort, Kemaman pada 14 Feb 2008

Satu kajian secara profesional telah dibuat menggunakan senarai daftar pemilih yang dibekalkan oleh SPR.Hasil kajian tersebut akan mengejutkan kerana sejumlah 72,029 pengundi bukan dari Terengganu yang mendaftar di Terengganu.
Dari Angka ini pula 83.2% adalah berumur 21-35 tahun.

Suka disaran disini agar PAS/BA mengambil apa jua langkah sekiranya kalau itu lah yang dimaksudkan sebagai Pengundi Hantu untuk memastikan supaya tangan tangan jahat mereka tidak memenangkan BN Terengganu seperti PRU Ke-11 2004.

Bagi memudahakan lagi tindakan di pecahkan angka-angka tersebut
mengikut Parlimen:

BESUT-12292
SETIU-9727
K.NERUS - 4766
K.TERENGGANU- 9806
MARANG-6494
H.TERENGGANU - 4026
DUNGUN - 9740
KEMAMAN-15,178

Kalau dilihat pada angka diatas Marang dan Kuala Nerus agak sedikit kemasukan pengundi luar,kenapa? Kajian ini juga mendapati 2 Parlimen tersebut mempunyai tenaga yang agak terkedepan didalam menghadapi perkara perkara pelik sepanjang piliharaya umum atau kecil.

Oleh itu selagi ada sedikit masa, selagi ruang belum tertutup, sebelum 8 Mac bertindaklah dengan bijaksana.Supaya anda tidak berputih mata seperti 2004.Bangkitlah!!!

Ingat- Jahat BN Langsung tidak memikirkan dosa & pahala

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive